۱۴ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652653
T T
۰ نفر
بازتاب تشکیل ائتلاف تازه ضد دولت نظامی در مطبوعات پاکستان # اسلام آباد ، ایرنا 14 آذر 1379 برابر با چهارم دسامبر 2000 تشکیل ائتلاف جدیدی از احزاب مخالف دولت نظامی پاکستان و واکنش رهبران و سیاستمداران موافق و مخالف این ائتلاف در مطبوعات روز دوشنبه پاکستان بازتاب گسترده ای داشت .
این ائتلاف جدید که مرکب از 18 حزب و گروه از جمله مسلم لیک نوازشریف و حزب مردم بی نظیر بوتو می باشد ، با هدف اعاده دموکراسی در پاکستان روز یکشنبه اعلام موجودیت کرد.
به نوشته مطبوعات روز دوشنبه پاکستان ، این ائتلاف که ائتلاف " اعاده دموکراسی " نام دارد پس از پایان ماه مبارک رمضان نهضت ضد دولت را آغاز خواهد کرد .
"کلثوم نواز" همسر نوازشریف نخست وزیر برکنار شده پاکستان گفته است این ائتلاف راه را برای اعاده سریع دموکراسی هموار می کند .
روزنامه "جنک" امروز نوشت : کلثوم نواز از رهبران و کارکنان مسلم لیک خواسته است تا در راه تحقق اهداف این ائتلاف با جدیت تلاش کنند .
"نواب زاده نصرالله خان" رهبرحزب دموکراسی پاکستان و رییس "ائتلاف برای اعاده دموکراسی" گفت : امیدوارم که این ائتلاف باعث اعاده دموکراسی در کشور شود و ژنرال ها دیگر در امور سیاسی کشور دخالت نکنند.
روزنامه نیشن چاپ اسلام آباد نیز روز دوشنبه نوشت : سید ظفر علی شاه رییس کمیسیون حقوق بشر حزب مسلم لیک گفته است ائتلاف برای اعاده دموکراسی نیروی مهمی در برابر دولت نظامی به شمار می رود و در تحقق اهدافش موفق خواهد شد.
روزنامه" پاکستان" چاپ اسلام آباد واکنش یک سخنگوی دولت نظامی را در قبال این ائتلاف چاپ کرده و نوشته است : سخنگوی دولت گفته است دولت در مدت یک سال گذشته اقدامات موثری را برای اعاده دموکراسی واقعی در کشور انجام داده است .
وی افزود : دولت ضمن ادامه مبارزه علیه اختلاس کنندگان و مفسدین اقتصادی ، برنامه های خود را برای حفظ منافع ملی و بهبودی وضعیت جامعه با قدرت اجراء خواهد کرد .
"اعجازالحق" یکی از مشاوران سابق نوازشریف در گفت وگو با روزنامه "پاکستان"، تشکیل ائتلاف برای اعاده دموکراسی را مانعی در راه تحقق دموکراسی خواند.
وی گفت : سیاستمداران فاسد که در گذشته با دموکراسی واقعی مخالف بودند امروز با تشکیل ائتلاف تازه ، مانع دیگری در راه تحقق دموکراسی ایجاد کرده اند .
"چوهدری شجاعت حسین " وزیر کشور سابق پاکستان نیز ائتلاف جدید را اتحاد عناصر فرصت طلب توصیف کرد و گفت : تشکیل چنین ائتلافی در این شرایط زمانی اقدامی ناپسند است .
* 812 * * 804 *
۰ نفر