۱۴ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652647
T T
۰ نفر
یک استاد ایرانی: مشکلات اقتصادی ، فرار مغزها را تشدید می کند # تهران ، ایرنا: 14 آذر 1379 برابر با 4 دسامبر 2000 یک استاد ایرانی دانشگاه "مک گیل" کانادا بر این اعتقاد است که پدیده فرار مغزها تنها مختص کشورهای جهان سوم و درحال توسعه نیست اما مشکلات اقتصادی ، فرار مغزها در این کشورها را تشدید کرده است .
پروفسور"فضل الله رضا" روز دوشنبه در جمع استادان و دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران گفت : متخصصین و اندیشمندان به جایی مهاجرت می کنند که علم و تخصص آنان مورد استفاده بهینه قرار گیرد و با وجود گستردگی ارتباطات و جهانی شدن فعالیتها ، باید از حرف ها کاست و به عمل افزود.
وی اظهارداشت : شناخت واقعیتها و احیاء هویت ملی در بازگشت ایرانیان خارج از کشور موثر خواهد بود.
این استاد ایرانی مقیم خارج کشور افزود: فقر فن آوری و عدم برنامه ریزی مناسب ، کشورهای جهان سوم را ظرف سالهای اتی با بحران مواجه خواهد کرد.
پروفسور رضا قبل از انقلاب اسلامی ریاست دانشگاههای شریف و تهران را عهده دار بود.
وی تصریح کردکه "جوانان ایرانی با خردگرایی و قانونمندی قادر خواهند بود ایرانی آباد و نوین را پایه گذاری کنند." این استاد ایرانی گفت:دانشگاهها امروزه می توانند با دراختیار گذاشتن امکانات ویژه از توانایی های بالقوه دانشجویان جوان در عرصه علم و دانش، استفاده بهینه به عمل آورند .
پروفسور رضا افزود: برنامه ریزی ، نظم ، مدیریت قوی وارتباط منطقی با دنیای خارج، زمینه های رشد و بالندگی ایران را بوجود خواهد اورد.
* 813 ** 804 *
۰ نفر