۱۱ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652343
T T
۰ نفر
بیش از 100 هزار تن در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت کردند # بیروت ، ایرنا: 11 آذر 1379 برابر با اول دسامبر 2000 به رغم تشدید تدابیر دامنه دار نظامی و امنیتی در بیت المقدس و پیرامون مجسد الاقصی ، بیش از 100 هزار نفر در آیین نماز جمعه امروز مسجد الاقصی شرکت کردند.
گزارش رادیو تل آویو از حضور مسلمانان فلسطینی در مسجد الاقصی حاکی از "حضور فشرده نظامیان و پلیس اسراییل در محوطه حرم" برای مقابله با هر گونه حرکت فلسطینی ها است.
حضور گسترده نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینیانی که تابعیت این رژیم را ندارند ، جلوگیری به عمل آورده اند.
گزارش رسیده حاکی است فلسطینی هایی که موفق به ورود به مسجدالاقصی نشده بودند ، در منطقه باب العامود در نزدیکی این مسجد ، نماز جمعه را بر پا داشتند.
همزمان با برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی ، صدها فلسطینی نیز در یکی از خیابان های بیت المقدس با شرکت در راهپیمایی ، ممنوعیت ورود فلسطینی ها را به بیت المقدس محکوم کردند.
در این میان منابع فلسطینی گفتند که صدها تن از ساکنان کرانه باختری رود اردن روز جمعه درصدد ورود به بیت المقدس بودند که نظامیان صهیونیست مستقر در پاسگاه های بازرسی مسیرهای ورودی شهر ، از ورود آنان جلوگیری کردند.
* 813 *
۰ نفر