۱۱ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652313
T T
۰ نفر

توفان در جنوب هند 12 کشته برجای گذاشت

۱۱ آذر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5652313
توفان در جنوب هند 12 کشته برجای گذاشت # دهلی نو ، ایرنا: 11 آذر 1379 برابر با اول دسامبر 2000 توفان دریایی همراه با ریزش بارانهای شدید و جاری شدن سیل که عصر پنجشنبه سواحل شرقی ایالت تامیل نادو در جنوب هند را در نوردیده است منجر به کشته شدن 12 نفر و بی خانمان شدن چهار هزار نفر شد.
منابع خبری در هند روز جمعه گزارش دادند ، این توفان در ناحیه ساحلی " کودالور" تامیل نادو معبد معروف " ناتاراجا" را تخریب کرد.
براساس گزارش این منابع ، در این ناحیه ، هفت نفر براثر فروریختن منازل و سیل کشته شدند و در ناحیه " تیرووالور" نیز سه نفر براثر سقوط کابل برق جان خود را از دست داده اند و در ناحیه پوندیچری ایالت تامیل نادو نیز دو نفر به سبب سرمای ناشی از ریزش بارانهای سیل آسا جان باختند.
منابع خبری هند همچنین گزارش دادند ، وزش توفان با سرعت 130 کیلومتر در ساعت در نواحی " کودالور " و " ناگاپاتینام " ایالت تامیل نادوحدود یک هزار خانه و کلبه روستایی را ویران کرد و بیش از چهار هزار نفر سکنه این مناطق اکنون در مدارس پناه گرفته اند.
این منابع می افزایند، از سرنوشت 48 ماهیگیر هندی سرنشین 9 فروند قایق که روز پنجشنبه راهی دریا شده بودند اطلاعی دردست نیست و عملیات جستجو برای یافتن آنان آغاز شده است.
* 813 *
۰ نفر