۱۶ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5649032
T T
۰ نفر
خاتمی:بزرگترین سرمایه و پشتوانه امنیت واستقلال کشوراراده وخواست مردم است ( دوم وپایانی ) # تهران ، ایرنا: 16 آبان 1379 برابر با ششم نوامبر 2000 "محمد خاتمی" رییس جمهوری اسلامی ایران، در ادامه سخنانش در جمع زنان جانباز، بابیان اینکه "ما اهل تجاوز و توسعه طلبی نبوده و نیستیم و دفاع مردم ایران هم نشان ازجنک نداشت" تصریح کرد: جنک زمانی بر ما تحمیل شد که کشور نیاز به آرامش، تجربه اندوزی و بازسازی پس از انقلاب بزرک اسلامی خود داشت .
رییس جمهوری خاطرنشان کرد :انقلاب اسلامی ما یک اصل مهم داشت و آن دفاع از حقوق مظلوم و زیر بار ظلم نرفتن بود و این اصل همواره در سرلوحه کار دولت اسلامی ایران قرار خواهد داشت و ما هیچگاه از اصول و ارزشهای خود دست بر نمی داریم.
وی باتاکید به اینکه این سیاست "منافاتی" باسیاست تنش زدایی ندارد، گفت:اگرهزینه های زیادی هم بپردازیم باتوجه به اصل دفاع از مظلوم همواره در کنارملت مظلوم فلسطین جلوی جاودانه شدن غصب ،تجاوز وسرکوب خواهیم ایستاد.
خاتمی درعین حال گفت: البته نمی توانیم برویم و مستقیما وارد جنک شویم اما معتقدیم ملت فلسطین حق خود را اعاده می کند و ما هم از حقوق مظلوم که امروز مظهر واقعی آن ملت فلسطین است در همه جای دنیا دفاع می کنیم.
رییس جمهوری گفت: بنده در آستانه برگزاری کنفرانس اسلامی به همه همکاران خود در دنیای اسلام و عرب می گویم که مظلومان فلسطینی چشم به کار ما دوخته اند تا از حقوق آنان دفاع کنیم و حداقل صدای مظلومیتشان را به گوش جهانیان برسانیم .
رییس سازمان کنفرانس اسلامی با تقدیر از دولت هایی که روابط خود را با اسراییل قطع کرده اند ،ازدیگر دولت های اسلامی وعربی هم که به نحوی نرمش و رابطه با این رژیم دارند، خواست که کاملا با این رژیم قطع رابطه کنند و به این کوچکترین خواست مردم مظلوم فلسطین پاسخ مثبت دهند.
وی اظهار امیدواری کرد که در آستانه برگزاری کنفرانس اسلامی زمینه ای فراهم شود که دولت های اسلامی و عربی بتوانند در "دوحه" قطر به نحو مقتضی از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند.
*م.ف *
۰ نفر