۱۶ آبان ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5649005
T T
۰ نفر
تظاهرات مسلمانان اسپانیا در برابر سفارت اسراییل # مادرید، ایرنا: 16 آبان 1379 برابر با ششم نوامبر 2000 صدها تن از مسلمانان مقیم مادرید عصر یکشنبه با اجتماع دربرابر سفارت اسراییل ، علیه این رژیم و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تظاهرات کردند.
خبرگزاری "افه" ، شمار تظاهرکنندگان را بین 400 تا 500 نفر اعلام کرده است ، اما برگزارکنندگان این تظاهرات به خبرنگار ایرناگفتند ، که شمــار تظاهرکنندگان حدود هزار نفر بوده است.
این گروه از مسلمانان مقیم اسپانیا، تجاوز نظامی و وحشیانه صهیونیست ـ ها علیه مردم مظلوم فلسطین در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند و خواستار خروج سربازان این رژیم از سرزمین فلسطین شدند.
یک سخنگوی برپاکنندگان این تظاهرات گفت: ملت فلسطین به قیام جدید خود تا خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از سرزمین هـای اشغالی ادامه خواهد داد و از پای نخواهد نشست.
وی ، با حمله به سیاست یک جانبه دولت آمریکا در حمایت از دولــت غاصب صهیونیستی گفت: سیاست آمریکا کاملا یکطرفه و به نفع اسراییل بوده و هیچگاه از موضعی عادلانه در ارتباط با حقوق فلسطینیان میانجیگری نکرده است.
تظاهرکنندگان در پایان اجتماع خود در برابر سفارت اسراییل در مادرید، با قرائت بیانیه ای ، خواستار انجام یک تحقیقات بین المللی دربــاره جنایات اخیر این رژیم در سرزمین های اشغالی شدند و بر اهمیت حفاظت یک نیروی نظامی بین المللی از ملت بی پناه فلسطین تاکید کردند.
حزب کمونیست اسپانیا از برگزاری این تظاهرات حمایت کرده است.
تظاهرکنندگان با حمل پرچم فلسطین و شعارهـایی که با خشم و نفرت همراه بود، از حکومت غاصب صهیونیستی و "ایهود باراک" نخست وزیر اسراییل به عنوان قاتل و آدمکش نام بردند.
پس از شروع انتفاضه اخیر در سرزمین های اشغالی ، این دومیـــن اجتماع اعتراض آمیز مسلمانان در برابر سفارت اسراییل در مادرید محسوب می شود.
* آ - ج * / * ح - ه *
۰ نفر