۲۷ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5646576
T T
۰ نفر
گزارش جینز دیفنس از ساخت یک سیستم جدید ضد تانک ایران # لندن ، ایرنا: 27 مهر 1379 برابر با 18 اکتبر 2000 به نوشته هفته نامه "جینز دیفنس" چاپ لندن ، سازمان صنایع هوا- فضای ایران اعلام کرد: یک سیستم ضد تانک جدید را تولید و عرضه کرده است.
این هفته نامه نوشت : سیستم جدید ضد تانک یک نفره ایـران، دارای یک بـرجک متحرک است و قابلیت کار با موشک های هدایت شونده توفان را دارا می باشد.
بنابر این گـزارش، این سیستم جدید خـودکار ضد تانک که براق نام دارد، در مجتمع صنعتی شهید کلاهدوز تولید شده و بـر روی نفربرهای تمـام شنی حمل می شود.
به نوشته جینز دیفنس، تولید نمونه های مختلف براق از چند سال پیش آغاز شده است. این سیستم ضـد تانک از بسیاری لحـاظ شبیه نمونه روسی " بی.ام.پی وان BMP1 " و یا نمونه چینی " دبلیو. زد. 501 WZ501 " می باشد.
بر اساس این گزارش، این سیستم جدید ضد تانک ساخت ایران علاوه بر سیستم قدیمی توفان در نمونه جدید آن (ای تی جی دبلیو ATGW ) نیز کارایی دارد.
در ادامه گزارش مزبور به نقل از یکی از مقامات رسمی سازمان هوا- فضای ایران آمده است : این سازمان در حال حاضر مشغول تولید نمونه جدیــدی از موشک هدایت شونده لیزری توفان است. این نوع جدید احتمالا توفان 3 یا توفان 4 نام خواهد گرفت.
* ا . ه *
۰ نفر