۱۷ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5645206
T T
۰ نفر
سفیر روسیه در اردن کابینه "باراک " را مسوول حوادث اخیر فلسطین دانست # امان ، ایرنا: 17 مهر 1379 برابر با هشتم اکتبر 2000 "الکساندر ایوانف " سفیر روسیه در اردن با محکوم کردن تجاوزات " اریل شارون " قصاب صبرا و شاتیلا به مسجد الاقصی و تحریک احساسات فلسطینی ها تاکید کرد : "مسوولیت رویدادهای اخیر صحنه فلسطین به عهده کابینه ایهود باراک نخست وزیر اسراییل است." وی در گفت و گو با شماره روز یکشنبه روزنامه العرب الیوم چاپ امان درگیری خونین فلسطینی ها با صهیونیست ها را ضربه ای به روند صلح در خاورمیانه توصیف کرد.
به گفته سفیر روسیه ، انتفاضه جاری در فلسطین اشغالی ناشی از بی نتیجه بودن دیدارها و مذاکرات سیاسی رژیم صهیونیستی و حکومت خودگردان فلسطین است که با میانجیگری آمریکا برگزار شد.
ایوانف ، "استفاده اسراییل از سلاح گرم و گلوله علیه سنک پرانی مردم فلسطین" را عملی "ناروا" دانست و گفت : "منطقی نیست تانک ها و بالگردها در رویارویی با سنک" به کار گرفته شود." وی آمریکا را حامی اصلی رژیم صهیونیستی در همه محافل بین المللی دانست و محکوم نکردن این رژیم در شورای امنیت را به خاطر وتو کردن پیشنهاد مالزی از طرف آمریکا دانست.
سفیر روسیه در امان از برگزاری فوری کنفرانس سران عرب برای بررسی وضعیت اخیر فلسطین استقبال کرد و از دعوت برای چنین نشستی در ژانـویه سال آینده ابراز شگفتی کرد.
وی گفت : "دعوت برای برگزاری چنین کنفرانسی در ماه ژانویه مناسب نیست ، زیرا هم اکنون زمان برگزاری آن است." * ا . ه *
۰ نفر