۱۵ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5644867
T T
۰ نفر
نماینده کنفرانس اسلامی: اسرائیل در برهم زدن مذاکرات صلح جدی است # سازمان ملل ، ایرنا: 15 مهر 1379 برابر با ششم اکتبر 2000 نماینده سازمان کنفرانس اسلامی در سازمان ملل جنایات اخیر صهیونیست ها درسرزمین های اشغالی را نشانگر وجود عزم راسخ در درون اسرائیل برای نادیده گرفتن روند مذاکرات صلح دانست .
" مختار لمانی " ناظر دایم سازمان کنفرانس اسلامی در سازمان ملل روز پنجشنبه در جلسه علنی شورای امنیت درباره مساله فلسطین گفت: تهاجم اخیر نیروهای اسرائیل علیه مردم فلسطین که به کمک تجهیزات نظامی سنگین انجام می شود ، بار دیگر عزم اسرائیل برای نادیده گرفتن روند صلح خاور میانه را آشکار می کند.
وی با تاکید بر اقدامات خطرناک و جدی اسرائیل گفت: اسرائیل بار دیگر دست به کشتار غیرنظامیان بیگناه زده است. لمانی با تاکید بر حمایت سازمان کنفرانس اسلامی از موضع فلسطین مبنی بر حق حاکمیت بر قدس، مسجد الاقصی و سرزمین های اشغال شده در زمان جنک های سال 1967 از اسرائیل خواست به پیمان های امضا کرده با رهبری دولت خودگردان وفادار بماند و تصریح کرد: هیچ صلحی بدون احقاق حق مردم فلسطین و تحویل اراضی اشغالی اعراب امکانپذیر نیست.
نماینده سازمان کنفرانس اسلامی ضمن درخواست از شورای امنیت برای انجام اقدامات فوری برای پایان دادن به خشونت های اخیر تاکید کرد: قطعنامه های تصویب شده در شورا درباره مشکل فلسطین مبنایی قانونی برای اقدام در این زمینه می باشد.
ح.س
۰ نفر