۱۱ مهر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5644213
T T
۰ نفر
اتحادیه مجالس کشورهای عضوسازمان کنفرانس اسلامی،جنایت اسرائیل را محکوم کرد # تهران، ایرنا: یازدهم مهر 1379 برابر با دوم اکتبر 2000 اتحـادیه مجالس کشورهای عضـو سازمان کنفرانس اسلامی ، روز یکشنبه ، در بیانیه ای اقدام نظامیان اسرائیل در ورود به بیت المقدس و به شهادت رسـاندن تعدادی از نمازگزاران مسلمان را ، به شدت محکوم کرد.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ، ایـران ، دبیرخانه اتحـادیه مجالس کشورهای عضـو سازمان کنفرانس اسـلامی در بیانیه خود ، با انتقاد شدید از ورود " ارین شارون " به همـراه تعدادی از نظامیان اسـرائیلی به مسجدالاقصی ، این اقدام را نشانگر توهین اسرائیل بـه اماکن مقدسه اسلامی و تحریک کننده احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان توصیف کرد.
این بیابیه در ادامه ، با اشاره به تـلاش مذبوحانه اسرائیل در بـه آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال 1969 میلادی و به دنبال آن ، حفر تونلهایی با هـدف تخریب این مکان مقدس ، ورود نظامیان اسرائیلی به مسجدالاقصی را در راسـتای اهداف پلید اسرائیل و نشان دهنده پوچی ادعاهای مقامهای اسرائیلی، مبنی بر اهداف صلح آمیز این رژیم در همزیستی مسالمت آمیز با مسلمانان و مسـیحـیان در منطقه توصیف نموده و افزود : این در حالی است که ، اعراب دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده اند.
بیانیه خاطر نشان می کند، باید به اسرائیل تفهیم کرد که تحریک احساسات مذهبی مسلمانان موجبات افزایش تنش و انفجار اوضـاع را در منطـقه به همراه خواهد داشت و اسرائیل را در یک رویارویی مستقیم با کل جهان اسلام و نه تنها مردم مسلمان فلسطین قرار می دهد و این امر می تواند تمامی فرصـت های صـلح و آرامـش را به کلی نابود سـازد ، بنابراین ، اسـرائیل باید از دسـت زدن به اقدامات خطرناک اجتناب نموده و بر قطعنامه های مشروع بین المللی در خروج از سرزمین های اشغالی از جمله مسجدالاقصی و شهر بیت المقدس و تمامی سرزمین های اشغالی فلسطین و سوریه ، گردن نهد.
بیانیه می افزاید: اسرائیل باید بفهمد که قدرت نظامی نمی تواند پشتوانه اطمینان بخشی برای این رژیم و در جهت برقراری صلح باشد.
بیانیـه در پایـان ، انزجار عـمیق اتحادیه بین المجالس اسلامی به عنوان نمایندگان قانونی امت اسلامی را از خطری که از جانب اسـرائیل مسجدالاقصـی و قدس شریف را تهدید می نماید ، اعلام کرده است .
دبیرخانه اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، در بیانیه جداگانه ای ، با اشـاره به هجـوم نظامیان اسـرائیلی به جمعـیت نمازگزار در مسـجدالاقصی و کشـتار بی رحمانه انها، ایـن اقـدام اسـرائیل را نشانگر عـدم اعتقاد کلی سردمداران اسرائیل به حقوق بشر و نمود عیـنی تروریسـم دولتی ، در چارچوب توطئه برنامه ریزی شده اسرائیل برای آغاز یک جنک مذهبی در منطقه توصیف نموده است .
این دبیرخانه، از سازمان های بین المللی درخواست کرده است تا سردمداران اسرائیلی را به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت، به پای میز محاکمه بکشانند.
بیانیه به اسرائیل هشدار می دهد ، تا سریعا نسبت به خروج نیروهای خـود از مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان اقدام کرده و رسما از مسلمانان جهان عذر خواهی کند.
*ا- ع*
۰ نفر