۲۷ شهریور ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5642423
T T
۰ نفر
جلودار زاده : گرایش زنان به دین ، جهان سلطه گر را نگران کرده است # اراک ، ایرنا: 27 شهریور 1379 برابر با 17 سپتامبر 2000 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت : گرایش زنان دنیا به دین ، به ویژه دین اسلام ، جهان سلطه گر را نگران کرده است.
سهیلا جلودار زاده روز یک شنبه در همایش یک روزه زنان و مشارکت اجتماعی در اراک افزود : دلیل کوبیدن زنان مسلمان در رسانه های جهان ، گرایش شایان توجه زنان به ویژه در غرب نسبت به دین اسلام است.
وی وضعیت زنان در دنیای امروز را بسیار اسفبار توصیف کرد و گفت : امروز زن در جهان به عنوان یک جنس دست دوم و یک ابزار برای استثمار مطرح است.
جلودار زاده گفت : درجهان امروز شعار مشارکت اجتماعی صرفا برای استفاده از زنان به عنوان یک شی و یک ابزار کار در صحنه اقتصادی و وسیله ایی برای بهره بردار بیشتر مطرح می شود.
وی تاکید کرد : در اروپا و حتی در کشور سوئیس که ادعای مهد آزادی در آن مطرح است ، بر خلاف شعارها چیزی به نام برابری حقوق زن و مرد وجود ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزحتی سیاستمدارترین زنهای جهان غرب نقش یک عروسک خیمه شب بازی را ایفا می کنند ، چرا که نگاه آنها به زن یک نگاه ابزاری است.
وی با ذکر نکاتی درباره تحقیر زن در طول تاریخ واهمیت ویژه ایی که اسلام برای زنان قایل است ، افزود : در اسلام اصل در تفاهم و مشارکت زن و مرد در خانواده است.
جلودار زاده گفت : این تصور که زن باید در پستو بماند و حق مشارکت در جامعه را ندارد یک تصور غلط است ، چرا که مساله حجاب در اسلام به خاطر حضور و مشارک زن در اجتماع مطرح شده است.
وی تجربه مدیریت زنان جامعه در صحنه های اجتماعی و فرهنگی را بسیار خوب و موفقیت آمیز ذکر کرد و گفت : امروز باید زنان با حضور هرچه فعالتر در جامعه برای رفع معضلات اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد به مواد مخدرتلاش کنند.
. ز .
۰ نفر