۱۳ شهریور ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5641004
T T
۰ نفر
تحریم های بین المللی کودکان عراقی رادرمعرض مرک قرارداده است # سنندج ، ایرنا: 13 شهریور 1379 برابر با سوم سپتامبر 2000 رادیو حزب زحمتکشان کردستان عراق گفت : تحریم های بین المللی هزاران کودک معصوم عراقی را در آستانه مرک قرار داده است.
این رادیو روز یک شنبه به نقل از منابع خبری خود در بغداد افزود : در یک هفته اخیر یک هزار کودک عراقی در بیمارستان های بغداد بستری شده اند که در آستانه مرک هستند.
به گفته این رادیو : وضعیت نابسامان اقتصادی مردم عراق ، دانش آموزان این کشور را مجبور به ترک تحصیل و ورود به بازار کار کرده است.
منبع یاد شده افزود :آثار سوء تحریم های بین المللی مستقیما متوجه زنان و کودکان عراقی شده و هیچگونه فشاری به سران حزب بعث وارد نکرده است.
رادیو زحمتکشان گفت : کودکان عراقی درشرایطی برای کمک به معیشت خانواده مجبور به ترک تحصیل می شوند که صدام حسین اقدام به ساخت کاخ جدید در شهر سامره می کند.
رادیو اتحادیه میهنی کردستان عراق ، نیز روز یکشنبه خبراز سیاست های جدید رژیم بغداد برای تحمیل هزینه های دولت به مردم این کشور داد.
این رادیو گفت : رژیم بغداد در روزهای اخیر دانش آموزان عراقی را موظف به پرداخت دو تا سه هزار دینار برای ثبت نام کرده است.
منبع یاد شده افزود : این سیاست رژیم بغداد با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی مردم عراق ، عملا کودکان این کشور رامجبوربه ترک تحصیل خواهد کرد.
۰ نفر