۲۴ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5639112
T T
۰ نفر
پیش بینی وضع هوای ایران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه # تهران ، ایرنا: 24 مرداد 1379 برابر با 14 اوت 2000 سازمان هواشناسی گفت: نقشه های پیشیابی، نمایانگر تضعیف سیستم پرارتفاع جنب حاره ای و استقرار جریانات کم و بیش ناپایدار بـر نیمه غرب ایران و دامنه های البرز طی روزهای آینده می باشد.
این سازمان همچنین گفت: وضعیت موجود با سیستم کم فشار در سطح زمین همراهی دارد و براین اساس جوی کم و بیش ناپایدار را به ویژه در نواحی غرب ،شمال غرب و سپس دامنه های البرز شاهد خواهیم بود و به علت نفوذ زبانه های سیستم پرفشار به طرف سواحل شمالی ایران از چهارشنبه به بعد از طرف غرب دریا ، افزایش ابر ، وزش باد و مواج بودن دریا و رگبار و افت نسبی هوا را در استان های حاشیه دریای خزر انتظار داریم.
سازمان هواشناسی براساس مطالعات صورت گرفته پیش بینی خود را از وضع هوای ایران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به این ترتیب ارایه کرد: ـ آسمان استان های اردبیل ، گیلان ، مازندران و گلستان صاف تا کمی ابری، گاهی قسمتی ابری از اواخر روز سه شنبه از سمت غرب دریا با افزایش ابر و وزش باد ، رگبار و مواج بودن دریا و به تدریج افت نسبی دما.
ـ آسمان استان های آذربایجان شرقی و غربی ، کردستان ، زنجان ، همدان ، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری در غرب با گرد و غبار صبحگاهی و محلی ، گاهی با افزایش ابر ، وزش باد نسبتا قوی و در آذربایجان ، کردستان و زنجان با احتمال رگبار و رعد و برق.
ـ آسمان استان های ایلام ، خوزستان ، بوشهر ، اصفهان ، مرکزی و قم صاف تا کمی ابری با گرد و غبار صبحگاهی ، گاهی با افزایش ابر و وزش باد .
ـ آسمان استان های فارس ، کهکیلویه و بویراحمد ، لرستان ، هرمزگان، سیستان و بلوچستان ،کرمان و یزد و جنوب استان خراسان ، صاف تا کمی ابری، گاهی با افزایش ابر ، وزش باد و در دامنه های جنوبی زاگرس با احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و درسیستان و بلوچستان با گرد و خاک.
ـ آسمان استان سمنان و شمال و مرکز استان خراسان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد ، در اواخر وقت روز سه شنبه با احتمال رگبار پراکنده.
ـ آسمان استان های قزوین و تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد ،گاهی با افزایش ابر و در اواخر روز سه شنبه در دامنه البرز با احتمال رگبار پراکنده.
حداکثر دمای تهران در روز سه شنبه 37 درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.
۰ نفر