۲۱ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5638786
T T
۰ نفر

اوضاع جنوب لبنان همچنان ناآرام است

۲۱ مرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5638786
اوضاع جنوب لبنان همچنان ناآرام است # بیروت ، ایرنا: 21 مرداد 1379 برابر با 11 اوت 2000 به دنـبال تیراندازی نظامیان صهیونیست از آن سوی مرز فلسطین اشغالی به سوی شهروندان لبنانی کـــه در خلال 48 ساعت گذشته به زخمی شدن هشت لبنانی انجامیده ، اوضاع در کنار دیوار مرزی همچنان نا آرام است.
گزارش های دریافتی از گذرگاه مـــرزی فاطمه در جنوب لبنان حاکی است که نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه همچنان به اقدامات تحریک آمیز در مناطق خشکی و آبی لبنان ادامه دادند.
"سلیم الحص" نخست وزیر لبنان در پاسخ به اقدام روز پنج شنبه صهیونیست ها به شلیک دو گلوله خمپاره به مناطق آزاد شده کشتزارهای شبعا و تجاوز قایق های نظامی رژیم صهیونیستی به حریم آب های ساحلی لبنان گفت: "دولت لبنان این تجاوزها را با نیروهای سازمان ملل در دست بررسی دارد تـا اقدام لازم را به عمل بیاورد".
سخنگوی نیروهای پاسدار صلح در جنوب لبنان نیز اعلام کرد "ناظران صلح هم درباره شلیک دو گلوله به بخش شرقی جنوب لبنان تحقیق خواهند کرد".
رادیو رژیم صهیونیستی روز جمعه از "زخمـی شـدن یک نظــامی اسراییلی در گذرگاه مرزی فاطمه بر اثر اصابت سنک و انتقال او بــــــه بیمارستانی در فلسطین اشغالی" خبر داد.
این رادیو به نقل از منابع سیاسی این رژیم گفت "اسراییل در صدد است در باره اوضاع گذرگاه مرزی فاطمه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کــند تا دولت لبنان از اقدام شهروندان به پرتاب سنک بــــه سوی نظامیان اسراییلی ممانعت کند".
در همین حال واحدهای ارتش و نیروهای انتظامی لبنان بـــــه استقرار در مناطق آزاد شده جنوب و اقدامات گشت زنی و مراقبت از خطوط مرزی ادامــــه می دهند.
۰ نفر