۲۱ تیر ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5635377
T T
۰ نفر
پیام دبیرکل سازمان ملل بمناسبت پنجمین سالگرد قتل عام سربرنیتسا # سازمان ملل، ایرنا: 21 تیر 1379 برابر با 11 جولای 2000 "کوفی عنان " دبیرکل سازمان ملل از واقعــه کشـــتار مـــردم بیگناه " سربرنیتسا" به عنوان واقعه دردناکی که همواره در تاریخ سازمان ملل بیاد خواهد ماند، یاد کرد.
عنان روز دو شنبه در پیامی به مناسبت پنجمین سالگرد قتل عــام مردم بیگناه سربرنیتسا (21 تیرماه ) اظهار داشت : امروز روز گرامیداشت قتل عامی است که بعد از جنک دوم جهانی، تاریخ همانـــند آن را بیاد ندارد، قتل عام مردمی که تصور می کردند، سازمان ملل امنیت آنان را تامین خواهد کرد.
دبیرکل سازمان ملل گفت: نباید فراموش کنیـــم که طراحان قتـــل عام سربرنیتسا و دیگر نقاط بوسنی و هرزگوین با وجود آنـــکه تحت تعقیب دادگاه بین المللی جنایات جنگی قرار دارند، ولی همچنان آزادنـــد و این واقعیت به تنهایی نشان می دهد جامعه جهانی باید با این قبیل رخدادهای غیـر انسانی در هر کجای دنیا مقابله کند و جلو تکرار آن را بگیرد.
عنان افزود: پنج سال پیش در چنین روزی هزاران مـــرد و پسر جوان غیر مسلح در جنگلهای اطراف سربرنیتسا قتـل عام شدند. من سالگــرد این واقعه حزن انگیز را بار دیگر به بازماندگان و دوستان قربانیان این واقعه دردناک تسلیت گفته و برای آنان صبر و تحمل آرزومندم.
۰ نفر