۳۰ خرداد ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5633114
T T
۰ نفر
ادعای اسراییل مبنی بررابطه میان درآمد نفتی و دسترسی ایران به سلاح هسته ای # نیویورک، ایرنا: 30 خرداد 1379 برابر با 19 ژوئن 2000 بر اساس یک گزارش خبری، وزارت امور خارجه و سرویس های اطلاعاتی رژیم اسراییل مــدعی شده اند که افزایش درآمد نفتی ، ایران را در دسترسی بــه سلاح هسته ای یاری می دهد.
شبکه خبری بلومبرک روز دوشنبه گزارش داد : بـر اساس گزارش سرویس های اطلاعاتی ارتش و وزارت امور خارجه اسرائیل ، بهای بالای نفت خام به ایـران کمک می کند تا بودجه مربوط به سلاحهای هسته ای و موشک های دوربرد را افزایش دهد.
در این گزارش ها که بر مبنای مطالعات دو نهاد دولتی در اسرائیل تهیه شده، همچنین ادعا می شود که افزایش درآمد نفتی ایران این کشور را قـــادر می کند تا از به اصطلاح "گروه های اسلامی تندرو" در دیگر کشورها حمایت کند.
این گزارش ها تصریح کردند با افزایش تقاضا برای نفت سوختی ، خاصه در آسیا و نیز پایین نگهداشتن سطح تولید نفت توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت ( اوپک ) ، ایران درآمد سرشاری از نفت خواهد داشت.
اعضای اوپک برای بررسی سطح تولید نفت ، در این هفته گردهـم می آینـد و در همین حال کشورهای مصرف کننده تلاش وسیعی را آغاز کرده اند تا اوپک را به افزایش سطح تولید وادار کنند.
۰ نفر