۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5627735
T T
۰ نفر
دیدار سفیر آکردیته ایران با رییس جمهوری و نخست وزیر مالت # رم ، ایرنا: 16 اردیبهشت 1379 برابر با پنجم مه 2000 "علی آهنی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و آکردیته در مالت روز پنج شنبه با "گوئیدو دی مارکو " رییس جمهوری و " ادامی " نخست وزیر مالت دیدار کرد.
رییس جمهوری مالت در این دیدار با استقبال از توسعه روابط دو کشــور و تجلیل از شخصیت خاتمی رییس جمهوری ایران اظهار داشـت: ایشان یـک دولتمرد در ابعاد جهانی است و توانسته است با تلفیق مردم سالاری و مذهب ، جمهوری اسلامی ایران را به یک کشور طرف اعتماد در صحنه بین المللی تبدیل کند.
در این دیدار طرفین برلزوم گسترش و تقویت مناسبات تاکید کرده و راه های بسط همکاری ها در بخش های مختلــف را مـورد بحـث و بررسی قرار دادند.
سفیر آکردیته ایران در مالت همچنین با " ادوارد فنیچ آدامی" نخست وزیر مالت دیدار و درباره روابط بین دو کشور و تحولات بین المللی بحث و گفـت و گو کرد.
نخست وزیر مالت نیز در این دیدار ضمن تشریح تحولات کشورش در راستـای پیوستن به اتحادیه اروپا، آمادگی دولت مالت را برای بررسـی زمینــه های همکاری و تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به تحولات مثبت سیاست خارجی جمهوری اسلامــی موفقیت دولت خاتمی را در بازیابی جایگاه مهم و شایسته خود در عرصه بین المللی مورد توجه قرار داد.
علی آهنی دراین دیدار با تشریح تحولات سیاسی و اجتماعی و بـــر شمردن زمینه های مختلف همکاری بین ایران و مالت از گسترش روابط استقبال کرد.
۰ نفر