۱۶ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5627720
T T
۰ نفر
رئیس سازمان منطقه آزاد جبل علی خواستار گسترش همکاری با ایران شد # تهران ، ایرنا: 16 اردیبهشت 1379 برابر با پنجم مه 2000 رئیس سازمان منطقه آزاد جبل علی دبی در دیدار با رئیس کل گمرک ایران و مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، علاقه مندی خود را به گسترش ارتباطات تجاری و حمل و نقل با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وی که روز جمعه برای یک سفر یکروزه به همراه مدیرعامل سازمان بنادر دبی ، مدیرکل بنادر و گمرک دبی و رئیس شورای گمرک امارات متحده عربی وارد کیش شده است از پروژه ها و طرحهای عمرانی کیش بازدید کرد.
سلطان احمد بن سلیم تحولات انجام شده در کیش را حاصل تلاش و کوشش مسئولان و مردم این منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که رابطه دوستی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی بیش از پیش گسترش یابد.
در این دیدار که در حضور هیات های کارشناسی ایرانی و اماراتی انجام شد ، دو طرف ضمن علاقه مندی به گسترش ارتباطات تجاری و حمل و نقل به معرفی مزیت ها و امکانات موجود در کشورهای خود پرداختند.
هیات ایرانی نیز در این دیدار پیشنهاد کرد که امارات از راه های ترانزیتی ایران برای ارسال کالاهای خود به کشورهای اسیای میانه و همسایه های ایران استفاده کند.
براساس این گزارش همچنین تفاهم نامه ای در خصوص اجازه کشتیرانی ساحلی تحت یک پرچم از سوی طرف ایرانی عنوان شد که در صورت موافقت و اجرای آن ، هزینه های کشتیرانی در منطقه کاهش خواهد یافت.
۰ نفر