۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5627169
T T
۰ نفر
دانشجویان ایرانی مقیم دهلی نو سالگرد شهادت آیت الله مطهری را گرامی داشتند # دهلی نو، ایرنا: یازدهم اردیبهشت 1379 برابر با 30 آوریل 2000 دانشجویان ایـرانی مقیم دهلی نو ، روز یکشنبه ، با برپایی یک گردهمایی بیستمین سالگرد شهادت آیت الله "مرتضی مطهری" را گرامی داشتند.
در این مراسم ، که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دهلی نــو برگزار شد، " عیسی رضازاده " رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، با اشاره به نقشی که اندیشه های شهید مطهری در زندگی امروز می تواند داشته باشــــد، گفت: روشنی اندیشه شهید مطهری از روشنی دل این شهید بزرک سرچشمه می گیرد و او انسانی خود ساخته بود.
در ادامه این مراسم ، "محمد تقی رفیعی" دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایــــرانی در هند با بیان سخنانی تحت عنوان "مطهری و نواندیشی دینی" گفت: هدف از پاسداشت شهید مطهری آن است که نیاز زمان خــــود را با اندیشه های گرانبهای این شخصیت والای اسلامی برطرف کنیم.
رفیعی گفت: مطهری شهید متفکر و اسلام شناس ژرف اندیشی بود که کج اندیشان و متحجرین، قبل از شناخت و درک اندیشه ها و افکارش با سلاح خشونت و ترور او را به شهادت رساندند.
در این گردهمایی که "میرمحمود موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایـــران نیز حضور داشت، دانشجویان ایرانی آخرین تحولات داخل ایران را مورد بحت و تبادل نظر قرار دادند.
۰ نفر