۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5627115
T T
۰ نفر
محمدی عراقی: نفوذی ها، تضعیف باورهای دینی را در سر می پرورانند # تهران، ایرنا: یازدهم اردیبهشت 1379 برابر با 30 آوریل 2000 رییس سازمان تبلیغات اسلامی ایران گفت : عناصر بیگانه با انقلاب اسلامی با نفوذ در درون برخی از مطبوعات کشور، با سرعت و جسارت سعی در تشکــــیک و تضعیف باورهای دینی مردم را دارند.
"محمود محمدی عراقی" رییس سازمان تبلیغات اسلامی روز یکشنبه در گفتــگو با خبرنگار ایرنا، برخورد اخیر با برخی از مطبوعات را ناشــــی از ضعف در پیگیری و عدم نظارت صحیح متولیان امور فرهنگی و مطبوعاتی و هیات نظارت بر مطبوعات دانست.
وی تاکید کرد: یکسال پیش در شورایعالی انقلاب فرهنگی، توسعه مطبوعات و چگونگی نظارت بر آنان مطرح شد، اما متاسفانه در طول این مدت ایــن بحث به نتیجه نهایی نرسیده است.
عراقی افزود : در هفته گذشته بعد از سخنان مقام معظم رهبــری، شورای عالی انقلاب فرهـــنگی در اولین جلسه خود به این موضوع پرداخت و متاسفانه وزیرفرهنک و ارشاداسلامی حضور نداشتند و نهایتا مقرر شد یک جلسه فوق العاده تشکیل شود، که تاکنون این جلسه تشکیل نشده است.
به گفته عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، در چنین وضعیـــتی دســتگاه های امنیتی و قضایی موظف هستند طبق قانون با متخلفین برخورد کنند.
عراقی در عین حال تاکید کرد: روزنامه نگاران و اصحاب مطبوعات که اکثـر آنان از نیروهای متعهد و علاقمند به انقلاب اسلامی هستند، خودشــان با عناصر نفوذی که سوابق مثبتی هم ندارند برخورد کنند و اجازه ندهند ارزشهای اسلامی به بازی گرفته شود.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با طرح این پرسش که " چرا بایــد کار به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب برخی از مطبوعات را پایگاه دشمن بـخوانند" تصریح کرد که عدم توجه دستگاههای فرهنگی و دست اندرکـــاران مطـــبوعات به هشدارهای معظم له موجب این امر شده است.
محمدی عراقی اظهار امیدواری کرد که برخوردهای اخیر با مطبوعات مـوقت و کوتاه مدت باشد و دستگاه های مسوول و نیروهای متعهد مطـــبوعات خــود به میدان بیایند و وظایف خود را نسبت به انقلاب و منافع نظام به نـــحو مطلوب انجام دهند.
وی، در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد با کسانی که به خودشان اجازه می دهند دستگاه قضایی را ملامت و سرزنش کنند، باید برخورد شود.
وی گفت : یکی از تخلفات برخـی از مطبوعات این بود که مغرضانه محاکمات را زیر سئوال می بردند.
محمدی عراقی ، در پایان با تاکید بر اینکه برخورد با مطـــبوعات باید فرهنگی باشد، اصحاب مطبوعات و روزنامه نگاران را نسبت به شناخـــت جایگاه حساس شان دعوت کرد.
* پ . ک *
۰ نفر