۹ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5626969
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری فدراسیون بوسنی، از تمامی سمتهای حزبی خود استعفا داد # سارایوو، ایرنا: نهم اردیبهشت 1379 برابر با 28 آوریل 2000 " ایوب گانیچ "، رئیس جمهـوری فدراسیون بوسـنی و هرزگوین، روز جمعه، از تمامی سمت های حزبی خود در حزب اقدام دمکراتیک بوسنی، استعفا داد.
به گزارش "بیها پرس" خبرگزاری بوسنی و هرزگوین استعفای " گانیچ " به دنبال عدم کسب آرای لازم در جلسه روز جمعه هیات مدیره مرکزی حزب " اقـدام دمکراتیک بوسنی و هرزگوین " که در سارایوو برگزار شد، صورت گرفته است.
در این جلسه، که نتایج انتخابات شهرداری ها در بوسنی و هـرزگوین مـورد بررسی قرار گرفت، "ایوب گانیچ"، گزارشی از فعالیت های حزبی خود در زمینه ـ های مختلف ارائه داد و پس از آن، طی یک رای گیری ، 43 نفر از شرک ت کنندگان به وی، رای منفی دادند و تنها 28 نفر از او حمایت کردند.
حـزب اقدام دمکراتیک بوسنی و هرزگوین، در جریان انتخابات شهرداری ها در بوسنی و هرزگوین، در فروردین ماه سال جاری که طی آن اعضای شوراهای شهر برای چهار سال آینده مشخص شد، در شهرهای مهم از جمله سـارایوو و توزلا در برابر حزب "سوسیال دمکراتیک بوسنی" از اکثریت آراء برخوردار نشد.
به دنبال شکست حزب اقدام دمکراتیک در انتخابات شهرداری در بوســنی و هرزگوین، طرح تغییر مقامات این حزب اخیرا مطرح شده است .
۰ نفر