۹ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5626954
T T
۰ نفر
امام جمعه تبریز : قوه قضائیه آرامش را به جامعه آورد # تبریز، ایرنا: نهم اردیبهشت 1379 برابر با 28 آوریل 2000 آیت الله " محسن مجتهد شبستری "، امام جمعه تبریز، با ســپاسگزاری از مسوولان قوه قضائیه در توقیف چند روزنامه، که از آنها به عنوان " نشـریات متهتک " نام برد، گفت: قوه قضائیه با این اقدام بجا، آرامش را به جامعـه برگرداند.
مجتهد شبستری، هدف مطبوعات توقیف شده را ایجاد تفرقه در جامعه دانست و گفت : ناراحت کردن مردم، اثبات ناکارآمدی حکومت دینی، تضعیف نهــادهای داخلی کشور، ایجاد ناامنی روانی و اقتصادی از جمله کارکردهای این روزنامه ـها بود.
وی سخنان مقام رهبری در دیدار با جوانان را، ایجاد فصل جدید در حرکت ـهای سیاسی ـ اقتصادی کشور ذکر نمود و گفت : متاسفانه مطبوعات به راهـی رفتند، که آمریکا می خواست.
خطیب جمعه تبریز، خطاب به مسوولان قوه قضائیه اظهار داشت : ایــن جور نباشد که بعد از تعطیلی این نشریات، روزنامه های دیگری به جای آنها منتشر شود.
وی ادامه داد : ملت و کشور منتظر محاکمه عادلانه دست اندرکاران نشریات توقیف شده است و هر چه حق و عدالت می باشد، باید اجرا گردد.
آیت الله شبستری، از عملکرد وزارت فرهنک و ارشاداسلامی در خصوص مطبوعات انتقاد کرد.
وی گفت : انتظار داریم سیاست های فرهنگی کشور طوری نتظـیم شود، که با سیاستهای رهبر تطبیق کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ، ضمن محکوم کردن برپایی کنفرانس برلین ، از اقدام صـدا و سیما در مورد پخش بخشهایی از این کنفرانس تقدیر کرد و افزود : حوزه علمیه و فقها نظر داده اند که پخش آن برنامه اشکالی ندارد.
۰ نفر