۸ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5626758
T T
۰ نفر

جمجمه "هیتلر" به نمایش گذاشته می شود

۸ اردیبهشت ۱۳۷۹، ۰:۰۱
کد خبر: 5626758
جمجمه "هیتلر" به نمایش گذاشته می شود # واشنگتن، ایرنا: هشتم اردیبهشت 1379 برابر با 27 آوریل 2000 یک روزنامه آمریکایی نوشت که روز چهارشنبه (به وقت محلی ) قسمتـــی از جمجمه "هیتلر" در مسکو به نمایش گذاشته می شود.
روزنامه واشنگتن تایمز با اعلام این خبر می افزاید که این قسمت از جمجمه هیتلر، بر اثر اصابت گلوله سوراخ شده و تیرگی اطراف آن ناشی از آتش گلوله است.
اما مقامات "خدمات آرشیو فدرال" روسیه معتقدند که این بخشی از تاریـخ است که در نمایش موسوم بـه "ذلت رایش سـوم: مکافات" بـه تماشا گذاشته شده است.
این نمایش همچنین شامل وسائل شخصی هیتلر می باشد که ازیک سنگر مخفی در برلین، محلی که وی در تاریخ 30 آوریل 1945 خودکشی کرد، به دست آمده است.
براساس گزارش های منتشر شده، اجساد "هیتلر" و همسرش "اوا براون" توسط دستیارانشان در کنار یک کارخانه بمب سازی سـوزانـده شـد و سپس خاکستـر آن همراه بااجساد "جوزف گوبلز" افسر نازی، همسر و شش فرزندشان در همانجا دفن شده است.
به نوشته روزنامه واشنگتن تایمــز، مـوزه مسکو شامل اسناد تکان دهنده شوروی است که برای تشخیص هویت بقایای اجساد، همــراه با اسناد سانسور شده بازجوئی ها در روسیه، مورد استفاده قرار می گرفته است.
خانم "آلیا بورکووتس" مدیر موزه می گوید "این نمایشگاه، نه به ادولف ـ هیتلر بلکه به "پیروزی" تقدیم شده است." آقای "ولادیمیر کازولف" رییس آرشیو، نگفت که جمجمه هیتلر از کجا به دست آمده، اما او و مدیر موزه اصرار داشتند که این جمجمه حقیقی است.
واشنگتن تایمـز نـوشت کـه ایـن نمایشگاه، ممکن است به چندین سال شک و تردید در مورد مرک هیتلر پایان دهد.
گزارش هـای رسانه ها، حکایت از ایـــن داشت که هیتلر به آرژانتین فرار کرده بود.
اما یک گزارش روزنامه ای درسال 1993 مدعی شد که جمجمه هیتلر دریک جعبه مقـوایی کشـف شده که همراه بــا یک تکه چرم خون آلود از کاناپه ای که هیتلر روی آن مرده بود، در یک نقطه پنهان در آرشیو مسکو نگهداری می شد.
۰ نفر