۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰، ۰:۰۱
کد خبر: 5593302
T T
۰ نفر
# باکو ، ایرنا: 13 اردیبهشت 1380 برابر سوم می2001 حزب اسلامی جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهار نظر برخی مقامهای امنیتی این کشور درباره عملکرد این تشکل اعلام کرد: در اینگونه اظهارنظرها به دین اسلام با زاویه و دید فرقه هایی از قبیل وهابیگری، بهاییت و کریشنا نگریسته می شود. در بیانیه حزب اسلامی جمهوری آذربایجان که تصویر آن روز پنجشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت، اینگونه نگرشها نسبت به پیروان دین اسلام یک اشتباه فاحش و گامی در جهت ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت گروههای غیر اسلامی ارزیابی شده است. " توفیق بابااف" معاون وزیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان در سخنرانی روز سه شنبه گذشته خود، فعالیت حزب اسلامی این کشور را زیرسووال برد و این تشکل را به برپایی انقلاب اسلامی در جمهوری آذربایجان با همکاری ایران متهم کرد.
حزب اسلامی جمهوری آذربایجان در بیانیه اش،اتهامات وارده را بی اساس خواند و بیانات "توفیق بابااف" را عاملی جهت انحراف افکار عمومی قلمداد کرد. در بیانیه مزبور، با اشاره به اینکه " اعضای این حزب شهروندان آذری و مسلمان هستند" تاکید شده است: باید به بیانات و گزارشهای کذبی که درباره این تشکل و مجری فرامین قرآن مطرح می شود ، خاتمه داده شود. در قسمت دیگر بیانیه آمده است : نیروهای داخلی باید علیه میسیونرها که مشغول قطع ریشه های اعتقادی مردم و پایه نظام دولتی هستند ، یکپارچه شوند.
حزب اسلامی جمهوری آذربایجان آمادگی خود را جهت همکاری با نیروهای سالم داخلی برای مقابله با فعالیت میسیونرها اعلام کرد و افزود: هرگونه افکار و تلاش داخلی و خارجی که استقلال، تمامیت ارضی، ثبات اجتماعی و سیاسی کشور را مورد تهدید قرار دهد، باید از بین برود. * 817 * * 813 *
۰ نفر