۲۴ دی ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 5537597
T T
۰ نفر
# تهران ، ایرنا: 24 دی 1382 برابر با 14 ژانویه 2004 "احمد مرادی" نماینده مردم چناران و طرقبه در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، استعفای خود از سمت نمایندگی مجلس را اعلام کرد. وی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با قرائت متن استعفا- نامه خود گفت: نمی توانم هیچ اقدام قانونی برای دفاع از حقوق مردم و تعداد زیادی از داوطلبان رد صلاحیت شده کشور و استان خراسان و حوزه انتخابیه ام انجام دهم. ششمین دوره مجلس شورای اسلامی خردادماه سال آینده به پایان می رسد. براساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان می توانند از مقام نمایندگی استعفا دهند. پذیرش استعفای هر نماینده، با اکثریت مطلق آرای حاضران خواهد بود. "مرادی" در استعفانامه خود نوشته است: نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر خود کاملا آزاد هستند و نمی توان آنها را به سبب نظراتی و یا آرای در مجلس تعقیب ، توقیف یا از حقوق اجتماعی محروم کرد. مرادی تاکید کرد: اقدام غیرقانونی هیاتهای نظارت در رد صلاحیت بیش از چهار هزار نفر از معتمدین مردم، رد صلاحیت گسترده و قلع و قمع بیش از سه هزار داوطلب نمایندگی مجلس به دلایل عجیب ،غیرمتعارف و همچنین اقدام غیرقانونی آنها در رد صلاحیت بیش از 80 تن از نمایندگان متدین، امین و پرتلاش مجلس اذهان آگاه و بیدار جامعه را در بهت و حیرت عمیق فرو برده است.
وی یادآوری کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده برخلاف این اصل مسلم قانون اساسی از بدیهی ترین حقوق اجتماعی یعنی حق انتخاب شدن محروم شده اند. این نماینده مجلس گفت: نه به انوار بزرگان و دلسوزان توجه شد و نه فریاد آنهایی را که به ناحق رد صلاحیت شده اند ، گوش شنوایی شنید. مرادی با بیان اینکه رد صلاحیت چهره های شاخص سیاسی ، دانشگاهی، فرهنگی و مذهبی در بعد ملی و منطقه ای تصویر نامطلوبی از نظام جمهوری اسلامی ایران در اذهان عمومی ایجاد کرد که موجب سلب اعتماد و یاس را فراهم کرد.
نماینده چناران و طرقبه در مجلس گفت: اگر دشمنان کشور سالها تلاش و سرمایه گذاری می کردند، نمی توانستند این بی اعتمادی عمومی را ترویج کنند. مرادی درعین حال تاکید کرد: شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد در کشور وجود ندارد. نماینده مردم چناران و طرقبه خاطرنشان کرد: روند اداره کشور به نفی جمهوریت و کاهش قدرت مجلس و نمایندگان ملت ، کاهش اختیارات رییس جمهوری ،دولت ، نقش مردم در اداره امور کشور ، افزایش اختیارات نهادها و دستگاههای غیرپاسخگو و رواج بی قانونی و حرمت شکنی افراد جامعه و عدم توجه به مشکلات واقعی و حقیقی جامعه و برخلاف منافع ملی درحرکت است. وی از دلایل استعفای خود از سمت نمایندگی ششمین دوره مجلس شورای اسلامی را دفاع از حقوق مردم و بسیاری از داوطلبان رد صلاحیت شده کشور و بویژه استان خراسان و حوزه انتخابیه شهرستان چناران و طرقبه بیان کرد. انتخابات مجلس ایران اول اسفند ( 20 فوریه ) برگزار می شود . 221
۰ نفر