۳ آبان ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 5524695
T T
۰ نفر
# پاریس ، ایرنا: سوم آبان 1382 برابر با 25 اکتبر 2003 شورای آیین اسلام در فرانسه، روز دوشنبه را نخستین روز ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرد. این شورا که کمتر از یک سال از راه اندازی آن می گذرد، برای اولین بار است که زمان آغاز ماه مبارک رمضان را برای مسلمانان این کشور اعلام می کند.
شورای آیین اسلام، امشب (شنبه شب ) با صدور بیانیه ای در پاریس، ضمن تبریک به مسلمانان جهان به مناسبت فرارسیدن این ماه الهی، روز دوشنبه هفته جاری را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد. حدود پنج میلیون مسلمان فرانسه که دومین گروه پرشمار مذهبی در این کشور به شمار می روند، در شهرهای بزرک و مناطق مختلف فرانسه همه ساله همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان،حلول این ماه الهی را گرامی می دارند.
فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل پیشینه تاریخی اش، بیشترین تعداد مسلمان را در خود جای داده است. بیشتر مسلمانان فرانسه از اتباع کشورهای مراکش ، الجزایر و تونس هستند که در دهه های 60 و 70 میلادی به فرانسه مهاجرت کرده اند. دیگر مسلمانان مهاجر در فرانسه را مسلمانان آفریقایی فرانسوی زبان و ترکها تشکیل می دهند. 224
۰ نفر