۸ فروردین ۱۳۸۲، ۰:۰۱
کد خبر: 5503132
T T
۰ نفر
# پکن ، ایرنا: هشتم فروردین 1382 برابر با 28 مارس 2003 در نهمین روز از عملیات نظامی آمریکا و انگلیس علیه عراق رسانه های همگانی چین اخبار و گزارشهای گسترده ای در ارتباط با این جنک منتشر کردند.
روزنامه "جوانان پکن" روز جمعه در ویژه نامه چهار صفحه ای "جنک عراق" نوشت: نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق با سربازان آمریکایی درگیرشده اند. این روزنامه با چاپ تصاویری از گارد ریاست جمهوری عراق افزود: این نیروها با ایجاد دو خط دفاعی در داخل و خارج بغداد به همراه بیش از 70 هزار نیرو و تجهیزات، مسوولیت دفاع از پایتخت عراق را برعهده دارند. این روزنامه چینی نوشت : برخلاف پیش بینی های قبلی آمریکا، جنک علیه عراق احتمالا ماه ها به طول خواهد انجامید و نیروهای آمریکایی و انگلیسی در درگیریهای زمینی بویژه هنگام ورود به بغداد با مشکلات جدی مواجه خواهندشد.
روزنامه چینی زبان " بیجینک مورنینک پست " نوشت : لشگر چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا به عنوان نیروی کمکی عازم خلیج فارس شده است تا در عملیات نیروهای زمینی آمریکا در حمله به بغداد پایتخت عراق مشارکت کند. این روزنامه نوشت : لشگر چهارم آمریکا شامل بیش از 14 هزار نیرو و تجهیزات با فناوری پیشرفته قبلا قرار بود از شمال عراق و از ترکیه در حمله به بغداد شرکت کند اما آمریکا اکنون این نیروها را برای کمک به سربازانش برای درهم شکستن مقاومت نیروهای عراق در جنوب بغداد به کار خواهد گرفت. روزنامه چینی زبان " جیه فانک" نوشت: لشگر چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا که در سال 1917 تشکیل شده است تجربه حضور در جنک جهانی اول و دوم و جنک آمریکا در ویتنام را دارد و حضور آن در این جنک نشان می دهد که آمریکا برای ورود به بغداد با مشکل مواجه شده است . این روزنامه افزود: آمریکا همواره این لشگر را که زبده ترین نیروها و پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار دارد، در شرایط خاص و اضطراری مورد استفاده قرار می دهد و در اصل به عنوان برک برنده آمریکاست. "جیه فانک" افزود : با توجه به اینکه این لشگر به تجهیزات سنگین مجهز است ، انتقال آن به خلیج فارس به زمان زیادی نیاز دارد و احتمالا این لشگر دو هفته دیگر وارد جنک خواهد شد و این بدین معناست که آمریکا حمله نهایی به بغداد را در روزهای آینده آغاز نخواهد کرد. روزنامه چینی زبان "گلوبال تایمز" روز جمعه نوشت : جنک در بغداد برای نیروهای آمریکایی و انگلیسی آسان نخواهد بود. این روزنامه با توجه به اظهارات مقامهای آمریکایی نوشت : آمریکا و انگلیس حمله به بغداد را به علت مواجه شدن با مقاومت شدید نیروهای عراق به تعویق انداخته اند و براساس برنامه از پیش تعیین شده، باید روز چهارشنبه ( دو روز قبل ) به بغداد رسیده باشند. دیگر روزنامه های عمده چین از جمله چاینا دیلی ، مردم و " ون خویی " چاپ شانگهای و ... و همچنین شبکه های تلویزیونی این کشور اخبار جنک را همچنان به طور گسترده منعکس کردند. 1461
۰ نفر