۲۸ اسفند ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5492873
T T
۰ نفر
# خرم آباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/12/83 داخلی. امورآب. گل آلود در پی بارندگی های هفته گذشته آب آشامیدنی توزیعی خرم آباد بوسیله شبکه گل آلود بطوریکه بسیاری از شهروندان را نگران کرده است. اغلب شهروندان خرم آبادی ازوضعیت نامناسب کیفیت آب شرب گلایه کرده وخواستار توجه و رسیدگی مسوولان نسبت به رفع این مشکل هستند. یکی از شهروندان در گفت و گو باایرنا، ضمن اعلام نارضایتی شدید از این وضعیت گفت: رنک آب به حدی کـدر و گل آلود است که کودکان از نوشیدن آن به وحشت می افتند. "علی امانی" افزود: مردم مجبورند که آب شـرب مـورد نیاز خود را قبل از استفاده جوشانده یا برای ته نشین شدن گل آن برای ساعتهای در ظـرف های بزرک ذخیره کنند. وی اظهار داشت: به رغم اعتراض های مکرر به مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص گل آلود بودن آب تاکنون هیچ یک از آنان پاسخ شایسته ای را نداده اند.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: مسوولان ذیربط نسبت به گل آلود شدن آب شرب بی تفاوت هستند و هر ساله او شاهد بروز این مشکل است. "مهری دادفر" افـزود: این روزها که مشغول خانه تکانی و شست و شوی وسایل خـانه است، آب مصـرفی به علت وجود آلودگی نه تنها به پاکیزگی وسـایل کمـک نمی کند، بلکه پس از شست و شو آثار کدورت را بر وسایل باقی می گذارد. وی اظهار داشت: بعد از استحمام نیز به جای طراوت و پاکیزگی پوست لایه های گل و خاک بر بدن مشاهده می شود. مدیر عامل شـرکت آب و فـاضلاب استان لرستان ضمن تایید این مشکل گفت: یکی از معضلات شبکه آبرسانی خرم آباد هم اکنون نداشتن تصفیه خانه آب است که این امر موجب نارضایتی مردم شده است. "مجتبی صورتیان" افزود: همه ساله دراین شهر با آغاز بارندگی های شدیـد فصلی و بالا رفتن سطح آب چشمه ها وسرابها املاح درونی زمین در حجم بالا با آب آنها مخلوط شده و سپس وارد مخازن نگهداری و تامین آب شرب شهر می شود. وی تصریح کرد: در حالی که حد مطلوب کدورت آب (NTU) به طـور میانگین بین 5 تا 25 درصد در حد مطلوب شناخته می شود "NTU" بـرخی از منابع تامین کننده آب خرم آباد در هفته جاری به حد 68 درصد کدورت رسیده است. وی ابراز داشت: خوشبختانه پس از انجام آزمایش های این شرکت برروی آب شرب معلوم شده که تاکنون هیچگونه آلودگی میکروبی و غیر بهداشتی درشبکه مشاهده نشده است. وی، رفع این مشکل را در گـرو احـداث تصفیه خانه آب شرب دانست و افـزود: در حال حاضر تصفیه خانه آب ایـن شهـر توسط اداره کل امور آب استان در دست ساخت است. معاون طرح توسعه اداره کل امور آب استان لرستان نیز در این زمینه گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه شهر خرم آباد از سال 80 در دو فاز آغاز شده است.
"احمد عادلی" افزود: هم اکنون مرحله اول عملیات اجرایی این تصفیه خانه به اتمام رسیده . وی تصریح کرد: برای ساخت این تصفیه خانه تاکنون مبلغ 50 میلیارد و 502 میلیون ریال ازاعتبارات ملی هزینه شده است و برای تکمیل فاز دوم این طرح و احداث ایستگاههای پمپاژ و ساخت مخازن جدید نیز به 50 میلیارد ریال دیگر نیاز است. وی اظهار داشت: پیش بینی می شود این تصفیه خانه تا پایان سال 84 به بهره ـ برداری برسد. 2626/536/639
۰ نفر