۳۱ تیر ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 5355601
T T
۰ نفر
# ریاض، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/04/83 روزنامه های چهارشنبه عربستان سعودی اطلاعات جدیدی از درگیری سه شنبه شب نیروهای امنیتی این کشور با افراد مسلح تحت تعقیب در ریاض منتشر کردند. گزارشها حاکیست که 15 نفر از افراد مسلح تحت تعقیب در یکی از خانه های منطقه حی الملک فهد (شمال ) ریاض سرگرم ساخت مواد منفجره و بمب گذاری یک دستگاه خودرو بودند که بر اثر انفجار مواد منفجره مخفیگاه آنان آتش گرفت.
گفته می شود، این افراد قصد داشتند خودروی مذکور را روز پنجشنبه همزمان با پایان مهلت یک ماهه دولت برای تسلیم شدن افراد تحت تعقیب در ریاض منفجر کنند. به نوشته روزنامه های عربستان، پس از این انفجار نیروهای امنیتی با حضور در منطقه با افراد مسلح درگیر شدند. دقایقی پس از این درگیری، هشت فرد مسلح با حضور در محل درگیری به تبادل آتش با نیروهای امنیتی پرداختند و پس از چند ساعت محل را ترک کردند. گفته می شود، افراد مسلح به یکی از منازل همجوار حمله کرده و 6 نفر از ساکنان آن را گروگان گرفتند. روزنامه های عربستان به نقل از شاهدان عینی نوشتند: در این درگیری چهار غیرنظامی از جمله یک کودک 12 ساله مجروح شدند. این اطلاعات در حالی از سوی روزنامه های سعودی منتشر شد که وزارت کشور عربستان ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد، در جریان این درگیری دو نفر از افراد مسلح کشته و سه نفر دستگیر شدند. براساس این اطلاعیه، سه نفر از نیروهای امنیتی نیز بطور سطحی زخمی شدند.
وزارت کشور عربستان بدون اشاره به جزییات بیشتر اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به دستگیری همسر و سه فرزند محمد العوفی رییس سازمان القاعده در عربستان شدند. برخی منابع خبری نیز پیشتر از کشته شدن العوفی خبر داده بودند. هم اکنون اخبار ضد و نقیض و ناقصی از سوی منابع خبری داخلی و خارجی عربستان در ارتباط بااین حادثه منتشر می شود که این امر بدلیل نبود اطلاع- رسانی سالم و شفاف از سوی دولت، تقریبا به رویه معمول در حوادث اخیر این کشور تبدیل شده است. شاهدان عینی به خبرنگار ایرنا گفتند: خیابانهای منتهی به منطقه حی الملک فهد توسط پلیس بسته شده است و از نزدیک شدن افراد به محل درگیری جلوگیری می شود. خاورم320/1070/ 1393
۰ نفر