۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۱۲
کد خبر: 30792626
T T
۰ نفر

اسلام آباد – منابع خبري در پاكستان عصر چھارشنبه با اشارہ به حملات جنگندہ ھاي پاكستان به مقر فرماندهي گروه تحريك طالبان پاكستان در منطقه قبيله اي اوراكزايي، خبر كشته شدن 'محي الدين' يكي از فرماندهان طالبان محلي را به دليل اظهارات ضد ونقيض مقامات امنيتي و محلي شبهه ناك خواندند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای اكسپرس تریبون، جنگندہ ھای نظامی پاكستان چھار مخفی گاہ شبه نظامیان طالبان را در منطقه قبیله ای اوراكزایی ھدف قرار دادند.

این منبع خبری با اشارہ به سخںان یك مقام امنیتی پاكستان كه حمله جنگندہ ھای پاكستان به دو مقر فرماند ھان تحریك طالبان به نام ھای 'ملا طوفان' و 'محی الدین' انجام گرفته , افزود: گزارش ھایی مبنی بر كشته شدن محی الدین یكی از فرماندھان گروه تحریك طالبان در این منطقه ھنوز از سوی مقامات رسمی و سخنگویان این گروه تایید نشدہ است.

پایگاہ اطلاع رسانی روزنامه 'داون' پاكستان نیز با اشارہ به حمله جنگندہ ھای پاكستانی به مقر فرماندھی گروه تحریك طالبان در منطقه اوراكزایی، به نقل از یك مقام نظامی پاكستان در شھر پیشاور نوشت: دست كم 20 شبه نظامی طالبان در این حملات به ھلاكت رسیدند.

داون نیوز افزود: تاكنون مرگ محی الدین فرماندہ تحریك طالبان در این حمله از سوی هیچ مقام رسمی تایید نشده ولی این امكان وجود دارد كه وی نیز بهمراه یاران خود كشته شدہ باشد.

منطقه قبیله ای اوراكزایی یكی از مناطق قبایلی پاكستان است كه نقطه مرزی مشتركی با افغانستان ندارد و پیشتر دژ مستحكم 'تحریك طالبان پاكستان' به شمار می رفت.

به گزارش رسانه های محلی بسیاری از فرماندھان ارشد تحریك طالبان پس از عملیات شدید ارتش پاكستان در سال 2009، از مناطق قبایلی و وزیرستان جنوبی این كشور به مناطق كوهستانی در افغانستان متواری شده اند.

آساق ** 1095**1423
۰ نفر

سرخط اخبار جهان