۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۰۵
کد خبر: 30776708
T T
۰ نفر

رشتخوار - امام جمعه رشتخوار گفت: ابعاد مختلف زندگي پيامبر اسلام (ص) تنها راه نجات بشريت است.

حجت الاسلام محمد كازری امروز در مراسم‌ عزاداری پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) بر اهمیت و جایگاه ویژه پیامبر اسلام در نجات بشریت از تباهی و جهالت بر معرفی هر چه بیشتر جایگاه و ابعاد مختلف زندگی پربار این فرستاده الهی تاكید كرد.

وی گفت:باید در راه شناخت رفتار و زندگی پیامبر با جان و دل تلاش كرد چرا كه تنها راه نجات بشریت توجه به آموزه‌های دینی و درس‌آموزی از سیره و زندگانی بزرگان دین است.

وی افزود: پیامبر اسلام پیامبر رحمت و اخلاق است و توجه به مبانی اخلاق باید بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد زیرا امروز حلقه مفقوده جهان اخلاق است و برای رسیدن به ارزش‌های والای اخلاقی در جهان بسترسازی اخلاقی از درون خانواده ضروری است.

وی با بیان اینكه سیره عملی پیامبر اكرم(ص) باید الگوی همه مسلمانان جهان باشد، اظهار داشت: تمركز بر شخصیت پیامبر بزرگوار(ص) به حل مشكلات جامعه بشری كمك می‌كند و با مطالعه و دقت در شخصیت بارز پیامبر اسلام(ص) درمی‌یابیم كه زندگی آن بزرگوار منطبق با تعالیم و اندیشه‌های قرآنی بود و از این رو اخلاق، سیره و اعمال ایشان باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه رشتخوار گفت: آن حضرت در شكل‌دهی تمدن بزرگ اسلامی و راه‌اندازی جریان اخلاق و ادب برگرفته از مفاهیم انسانی و اسلامی جز سرآمدها بوده است به گونه‌ای كه ائمه اطهار به تأسی از آن حضرت در ترویج آموزه‌های دینی با تمام توان كوشش كردند.

وی ادامه داد: جهان اسلام امروز مدیون ارزشمندی فعالیت حضرت پیامبر (ص) است زیرا آن حضرت در طول عمر با بركت خویش سعی كرد وحدت و همدلی امت اسلامی را به شكل واقعی رقم بزند.

كازری در ادامه بیان كرد: قرائت زیارت نامه نبی مكرم اسلام در مساجد با هدف ایجاد شرایط معنوی در جامعه كمترین كاری است كه می‌توان در حق نبی مكرم اسلام انجام داد.

مراسم زیارت پیامبر اكرم (ص) از راه دوراز ساعت 10 صبح با حضور جمع كثیری از مردم رشتخوار در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) و 50 مساجد روستاهای منطقه برگزار شد و مردم ولایی این دیار به مقام جلیل حضرت پیامبر (ص) تكریم كردند.

در این مراسم همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه‌خوانی پرداختند.

2718/659

سرخط اخبار استان‌ها