تهران-دومين كنفرانس انرژي هاي تجديدپذير و توليد پراكنده ايران با هدف بهينه سازي ساختار توليد انرژي 17 و 18 اسفند ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار مي شود.

'جواد فیض' ، دبیر این كنفرانس، روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا هدف از برپایی این كنفرانس را فرهنگ سازی، تاكید بر اهمیت و ارایه فعالیت های تحقیقاتی و صنعتی در زمینه انرژی های تجدید پذیر در كشور ذكر كرد.

وی از دومین كنفرانس انرژی های تجدید پذیر و تولید پراكنده ایران (ICREDG ) به عنوان مهم ترین گردهمایی علمی و كاربردی در حوزه انرژی های باد، خورشیدی – حرارتی، زمین گرمایی، جزر و مد، نیروگاه های آبی و ... در كشور نام برد و افزود: این كنفرانس با همكاری دانشگاه ها، مراكز تحقیقاتی و صنعتی و با حضور مدیران اجرایی، اندیشمندان و صنعتگران برجسته كشور برگزار خواهد شد.

فیض با اشاره به اینكه انرژی، شریان اقتصادی كشورهای جهان به ویژه كشورهای صنعتی است، یادآور شد: كمبود و اتمام سوخت های فسیلی در آینده نزدیك، تاثیر جدی بر دسترسی به انرژی الكتریكی و در نتیجه توسعه اقتصادی كشورها خواهد گذاشت.

به گفته ی وی در شرایط فعلی با به كارگیری منابع انرژی جدید، باید تغییر ساختار تولید انرژی الكتریكی با تاكید بر كاهش سوخت های فسیلی در اولویت نخست قرار گیرد.

دبیر دومین كنفرانس انرژی های تجدیدپذیر تصریح كرد كه در فرآیند تولید انرژی الكتریكی از سوخت های فسیلی، پسماندهای جامد و انتشار گازهای مضر، سلامت محیط زیست را به خطر می اندازد.

فیض برداشت و روش های ذخیره سازی انرژی، سیستم های اطلاعات مكانی و داده های ماهواره ای با كاربرد انرژی های تجدید پذیر، انرژی در معماری، آثار زیست محیطی منابع انرژی تجدیدپذیر، تولید پراكنده و منابع تولید پراكنده در بازار برق را از موضوع های این كنفرانس دو روزه عنوان كرد.

دبیر دومین كنفرانس انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های پراكنده ، امنیت و پایداری سیستم های تولید پراكنده، آثار متقابل سیستم های قدرت و منابع تولید پراكنده،‌ جنبه های اقتصادی منابع تجدیدپذیر،‌ سیاست گذاری انرژی های تجدیدپذیر و توسعه پایدار و تولید همزمان برق، گرما و سرما را از دیگر موضوعات این كنفرانس برشمرد .

وی در پایان گفت : در این كنفرانس ضمن ارایه مقالات علمی،كارگاه های آموزشی به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای تحقیقاتی، میزگردهای تخصصی با هدف بحث و بررسی چالش های توسعه حوزه های مورد نظر برگزار و نمایشگاهی از دستاوردهای فناوری و صنعتی كشور برپا خواهد شد .

اقتصام ** 2021 **1561

سرخط اخبار اقتصاد