۱ دی ۱۳۹۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 30726527
T T
۰ نفر

مشهد - شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان خراسان رضوي روز پنجشنبه در مشهد گشايش يافت.

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی هدف از راه اندازی این شورا را توسعه اقتصادی استان از طریق افزایش تعامل میان بخشهای دولتی و خصوصی ذكر كرد.

'محمود صلاحی' افزود: با توجه به انتقال اقتصاد از بخش دولتی به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی با تشكیل این شورا به نوعی در روند این انتقال تسهیل و تسریع می شود.

وی از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی خواست تا در برنامه ریزی و اقدامات خود ضمن تعیین اولویتها به بخشهای اساسی استان توجه خاص داشته باشند.

وی همچنین خواستار مطرح شدن مسائل بخش خصوصی استان در دبیرخانه این شورا و تلاش برای برطرف شدن آنها شد.

صلاحی ضمن درخواست از مسوولان دستگاههای اجرایی استان برای واگذاری اختیارات اداره خود در چارچوب قانون به بخش خصوصی گفت: به هر مدیر پیشقدم در این زمینه جوایزی اهدا می شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در این راستا منتظر اعلام بخشنامه و دستور العمل ها از مركز نباشند و از اختیارات خود در استان استفاده كنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و رییس اتاق بازرگانی مشهد هم در این مراسم گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی با حضور نمایندگانی از دولت، مجلس و بخش خصوصی راه اندازی شده است.

'غلامحسین شافعی' اعضای این شورا را رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی، دبیر شورای هماهنگی بانك ها، معاون برنامه ریزی استانداری، روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزی و مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان كرد.

وی مشاور استاندار و مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس كل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، شهردار مشهد، مدیرعامل شركت گاز، مدیرعامل شركت برق منطقه ای و دو نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی را از دیگر اعضای این شورا ذكر كرد./2

7490/664/330
۰ نفر