۱۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10507890
T T
۰ نفر
چین برای پرتاب فضاپیمای سرنشین دار آماده می شود ...............................................
پکن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/10/86 خارجی.علمی.چین.
چین باآموزش چهارده فضانورد شامل سه فضانوردی که پیشتربه فضا رفته اند، خود را برای ماموریت جدید فضایی و پرتاب سفینه سرنشین دار آماده می کند.
سرویس خبری چین روز پنجشنبه گزارش کرد: سه نفر از افرادی که قبلا با دو فضاپیما به فضا فرستاده شده اند،به همراه یازده فضانورد دیگر درحال گذراندن دوره های آزمایشی هستند.
این گزارش می افزاید:فضانوردان " شن جو - 7 " که تا پایان امسال میلادی پرتاب می شود ، برای اولین بار در فضا پیاده روی خواهند کرد و این برنامه به صورت زنده پخش خواهد شد.
" پانگ جیهائو"محقق آکادمی علوم فضایی چین دراین باره گفت: فضانوردان خارج ازکپسول فضایی کارخواهند کرد و فعالیت هایی چون نصب تجهیزات را انجام خواهند داد.
چین اولین فضاپیمای بدون سرنشین خود را نوامبر سال 1999 به فضا پرتاب کرد و به دنبال آن نخستین فضاپیمای سرنشین دار در سال 2003 میلادی را با یک فضانورد به آسمان فرستاد و سومین کشور جهان پس از روسیه و آمریکاست که به چنین دستاورد علمی دست یافته است.
چین همچنین سال گذشته میلادی برای نخستین بارماهواره ماه را با یک فروند راکت " لانگ مارچ " ساخـت داخل به فضا پرتاب کرد و اولین گام در برنامه یک دهه ای خود برای اکتشاف ماه را با موفقیت برداشت.
آساق ** 275 ** 2100 شماره 002 ساعت 11:03 تمام
۰ نفر