۲۱ دی ۱۳۸۱، ۰:۰۱
کد خبر: 10054259
T T
۰ نفر
" طالقانی" :کشتی ایران توانایی رسیدن به مدارج جهانی و المپیک را دارد # شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/10/81 داخلی .ورزشی .کشتی سرپرست فدراسیون کشتی گفت: با وجود استعدادهای زیادی که در کشورمان وجود دارد کشتی آزاد و فرنگی توانایی رسیدن به مدارج جهانی و المپیک را دارند.
" محمدرضا طالقانی " روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرناافزود: باعشق و علاقه ای که نسبت به کشتی آزاد و فرنگی دارم به قصد خدمت آمده ام تا کار را از پایه شروع کنیم. وی افزود:طوری برنامه ریزی کرده ایم که کشتی گیران در هر رده سنی از نونهالان تا بزرگسالان و حتی پیشکسوتان در طول سال در شرایط مسابقه قرار گیرند ابتدا این مسابقات در ناحیه های مختلف کشور و همچین جام حذفی به صورت آماتور برگزار می شود و پیش بینی می شود حدود یکصد تیم حضور یابند که پس از انجام بازیهای رفت وبرگشت تیم های برتر در لیک حرفه ای شرکت می کنند. طالقانی ادامه داد: همه نگاه ما به بازی های المپیک 2004 آتن می باشد به همین منظور در سال آینده 33 مسابقه بین المللی داریم که تیم ها می بایستی به آنها اعزام شوند. طالقانی خاطرنشان کرد:برای اینکه به اهداف نهایی برسیم درخواست افزایش بودجه کرده ایم ، به همین منظور برای سال آینده یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بودجه درنظر گرفته شده ضمن اینکه سهمیه بودجه استانها هم دو برابر کرده ایم چون مسئولیت تمام مسابقات به عهده شهرستانها می باشد. وی گفت: برای ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس هیاتهای کشتی کشور، 9 مسابقه بین المللی را به استانها اختصاص داده ایم و در واقع کاری کرده ایم که تمام استانها در جریان مسابقات مهم قرار گیرند. سرپرست فدراسیون کشتی تصریح کرد:در رشته آزاد به چند استان کشور از جمله مازنداران ،خراسان ،کرمان و همدان و همچنین در رشته فرنگی هم به استانهای فارس ،خوزستان ،اردبیل ،تهران و مازندران نگاه ویژه داریم و بودجه آنها را افزایش داده ایم. وی در خصوص استفاده از مربیان خارجی گفت: در حال حاضر نیاز به استفاده از مربیان خارجی نیست اما در نظر داریم بعضی مواقع آن هم برای رده سنی پایه از مربیان اهل روسیه استفاده کنیم ضمن اینکه ما بایستی مربیان خود را مجهز به دانش و علم روز کنیم و آنها به کلاسهاو مسابقات مختلــــــف بین المللی اعزام نماییم. وی گفت :در زمینه آموزش مربیان و داوران نخستین همایش آن در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود که چند محور از جمله آزمایش دوپینک ،تمرین ونرمش ،تدریس زبان بین المللی و دیگر مسائل روز کشتی تدریس خواهد شد که از مربیان با تجربه داخلی هم برای آموزش استفاده خواهیم کرد. طالقانی اظهار داشت: اگر بخواهیم به مدالهای طلای جهانی دست یابیم بایستی بیشتر سرمایه گذاری کنیم چون اگر بودجه کم شود ضریب موقعیت هم کمتر خواهد شد ضمن اینکه یک شخص به تنهایی نمی تواند کار ساز باشد و همه باید کمک کنند تا در این رشته که قدمت زیادی دارد موفق شویم. وی در خصوص انتخاب رییس فدراسیون کشتی افزود: هرکس که می خواهد به کشتی خدمت کند بایستی ابتدا این کار را دوست داشته باشد و قهرمانی را درک کرده باشد و زمین خورده کشتی باشد و در برنامه ریزی تبحر و تجربه داشته باشد و راه هم برای آنان باز شود تا بتوانند خدمت کنند. طالقانی ادامه داد:در صورتی که انتخاب شوم یک برنامه سه ماهه،دوساله و 6 ساله برای کشتی دارم تا حضوری موفق در المپیک داشته باشیم و اگر هم انتخاب نشدم باز هم به عنوان یک عاشق و خدمتگزار در خدمت کشتی خواهم بود.
سرپرست فدراسیون کشتی در خصوص مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در شیراز گفت:این مسابقات به لحاظ حضور قهرمانان جهان و آسیا در سطح بسیار بالایی برگزار شد ضمن اینکه شاهد شگفتی هایی هم بودیم که این نشان دهنده حرکت رو به جلوی این رشته می باشد. وی ضمن اظهار رضایت از میزبانی شیراز در مسابقات کشتی فرنگی گفت: شیراز و استان فارس همیشه قابلیت های زیادی در زمینه کشتی داشته اند و تا به حال قهرمانان زیادی را در سطح جهان معرفی کرده اند و با وجود این همه توانایی لازم است مسئولان استان کمک کنند. طالقانی اضافه کرد:استان فارس با این همه استعداد و قهرمان ملی نبایستی تنها دو سالن داشته باشد امیدوارم هرچه زودتر شاهد احداث و بهره برداری چندین خانه کشتی در شیراز باشیم تا بتوانیم به جوانان خدمت کنیم و به آنها انگیزه و بها دهیم. ح -خ 800/08 ورزشی. 101/101
۰ نفر