۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83322760
T T
۰ نفر
16 هزار كمبود معلم در استان اصفهان وجود دارد

اصفهان – ایرنا – مدیركل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به بازنشسته شدن سه هزار فرهنگی در سال تحصیلی پیش رو گفت: در این سال با 16 هزار كمبود معلم در استان مواجه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، محمد اعتدادی روز سه شنبه در نشست خبری مسولان آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی جاری 13 هزار كسری نیرو داشتیم كه پنج هزار ساعت آن توسط دبیران بازنشسته و بخشی هم با حذف یكهزار و100 معاون پرورشی و اضافه كار سایر معلمان جبران شد.
وی اضافه كرد: كمبود 13 هزار معلم از سال قبل به همراه بازنشسته شدن سه هزار فرهنگی دیگر، ما را با مشكل جدیدی مواجه می كند كه باید از طُرق مختلف از جمله افزایش ردیف، افزایش سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان و امثال آن جبران شود.
مدیر كل آموزش و پرورش اصفهان اضافه كرد: البته در این زمینه با استاندار و مسوولان تهران، رایزنی صورت گرفته و انتظار می رود این كمبود جبران شود.
وی خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش اصفهان، بزرگترین دستگاه اجرایی استان است و همه باید به كمك آن بیایند.
اعتدادی در باره اخذ پول در مدارس دولتی گفت: هیچگونه دریافت وجهی هنگام ثبت نام نخواهیم داشت ولی مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان مشمول قوانین خود هستند.
وی با اشاره به جلسه برگزار شده با مدیران مدارس گفت: در این جلسه تاكید شد كه با توجه به شرایط امروز جامعه، هیچ وجهی برای نام نویسی در مدارس دولتی جز هزینه بیمه اخذ نشود ولی با توجه به اینكه هیچ سرانه ای به مدارس پرداخت نمی شود از مردم تقاضا می شود مدارس را هم مد نظر قرار دهند.
مدیركل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به وجود پنج هزار و300 آموزشگاه در استان افزود: اگر مدرسه ای به اجبار پول دریافت كند بطور قطع به آن رسیدگی خواهد شد. اعتدادی تصریح كرد: البته این مساله نافی كمك اختیاری مردم نیست در عین حال به مدیران مدارس هم تاكید شده است كه اخلاق مداری و مردمداری سرلوحه كارهایشان باشد.
وی خاطرنشان كرد: از دهه 60 برند سازی در برخی مدارس انجام شده ولی سیاست امروز این است كه از مدارس خاص كاسته شود و در همین راستا آزمون نمونه دولتی ها هم حذف شد.
اعتدادی تاكید كرد: تمام تلاش ما این است كه مردم كمترین آسیب را ببینند لذا از تمام ظرفیت ها برای جبران كمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و اعتبارات استفاده می كنیم.
وی با رد پایین بودن كیفیت مدارس دولتی در مقایسه با مدارس غیردولتی اضافه كرد: فرزندان خودم در مدارس دولتی تحصیل كرده اند و نباید اینطور القا شود كه كیفیت آموزشی مدارس دولتی پایین است.
وی در عین حال شایعه استعفای خود را رد كرد.
همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 89 فضا در قالب700 كلاس مدارس خطرآفرین در استان تشخیص داده شده اند كه امكان تشكیل كلاس درس در آنها وجود ندارد.
سیدمحمد میرپور با بیان اینكه 2 هزار و 70 كلاس در استان به صورت دو نوبته است، اضافه كرد: قریب 9 هزار و 486 كلاس مورد نیاز آموزش و پرورش استان است.
وی خاطرنشان كرد: در راستای اجرای سیستم گرمایشی استاندارد تاكنون 11هزار و210 كلاس درس در استان استاندارد سازی شده است اما هنوز 3 درصد از كلاس ها نیاز به این كار دارد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی 98-99 بیش از920 هزار و500 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و300 آموزشگاه استان اصفهان تحصیل خواهند كرد.
پیش بینی می شود سال آینده 64 هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان شوند.
6027

سرخط اخبار استان‌ها