۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83290054
T T
۰ نفر
حدود 12 هزار دانش آموز خراسان شمالي هدايت تحصيلي مي شوند

بجنورد- ايرنا- معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: 11 هزار و 974 نفر از دانش آموزان پايه نهم اين استان امسال هدايت تحصيلي مي شوند و تلاش داريم در هفته مشاغل اين قشر با شغل هاي مختلف آشنا شوند.

علي شورزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همزمان با هفته مشاغل، نمايشگاه معرفي مشاغل در دبيرستان محموديه مركز استان داير شده است.
وي افزود: در اين نمايشگاه كه تا پايان هفته مشاغل برپا خواهد بود، توانمندي هاي دانش آموزان و نيز مشاغل مختلف به دانش آموزان معرفي مي شود.
شورزاده با بيان اينكه دانش آموزان بايد متناسب با علاقه، توانمندي و نياز جامعه، نسبت به انتخاب رشته و شغل اقدام كنند خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش تلاش دارد تا ادامه تحصيل دانش آموزان در رشته هاي تحصيلي نظري، فني و حرفه اي و كارودانش به صورت متوازن انجام شود.
وي افزود: هفته مشاغل فرصت مناسبي است تا دانش آموزان با مشاغل مختلف آشنا شده و نسبت به شغل مورد علاقه خود آشنايي پيدا كنند.
معاون فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي تاكيد كرد: تلاش داريم تا دانش آموزان متناسب با انگيزه، استعداد و بازار كار، رشته تحصيلي خود را انتخاب كنند.
هفته اول ارديبهشت هر سال به عنوان هفته مشاغل نامگذاري شده است.
7185/5132

سرخط اخبار استان‌ها