۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83283654
T T
۰ نفر

164 هزار تست سل و بروسلوز درقزوين انجام شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۱
کد خبر: 83283654
164 هزار تست سل و بروسلوز درقزوين انجام شد

قزوين - ايرنا - رييس اداره بهداشت و مديريت بيماريهاي دامي استان قزوين گفت: 92 هزار مورد تست سل و 72 هزار تست بروسلوز در سال گذشته در استان اتجام شده است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي قزوين، غلامرضا توكلي روز پنجشنبه افزود: اين ميزان تست در پي بازرسي از
174 واحد دامداري صنعتي انجام شده است.
وي با بيان اينكه 25 راس دام آلوده به بيماري هاي مشترك با انسان در سال 97 در قزوين شناسايي شده است، اظهار داشت:از اين تعداد دام هاي آلوده 14 راس مبتلا به بيماري سل و 11 راس مبتلا به بروسلوز بودند كه حذف شدند.
توكلي ميزان آلودگي در خصوص بيماري سل را يك صدم درصد و آلودگي بين گله اي را 7/1 درصد عنوان كرد و گفت: اين ميزان آلودگي در مورد بيماري يك صدم درصد و آلودگي بين گله اي 9/2 درصد است.
اين مسئول اظهار داشت: رعايت اصول امنيت زيستي در واحدهاي دامي مانند رعايت ضوابط بهداشتي و قرنطينه‌اي، كنترل ورود و خروج دام، اصلاح ساختار فني دامداري ها، برگزاري كلاسهاي آموزشي ترويجي و مايه كوبي در جلوگيري از اين بيماري بسيار حائز اهميت است.
توكلي در مورد خسارت هاي ايجاد شده در دامداري هاي صنعتي گفت: غرامت واحدهاي خسارت ديده با همكاري اداره كل دانپزشكي كشور شناسايي شده و در موعد مقرر به دامداران پرداخت مي شود.
9925/6012

سرخط اخبار استان‌ها