۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۷:۰۷
کد خبر: 83100243
T T
۰ نفر
ایران با خانواده قربانیان آتش سوزی كالیفرنیا ابراز همدردی كرد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی آتش سوزی اخیر در ایالت كالیفرنیا با مردم آمریكا و خانواده های مصیبت زده ابراز همدردی كرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از وزارت خارجه، بهرام قاسمی با اظهار تاسف عمیق از وقوع آتش سوزی مهیب و گسترده در ایالت كالیفرنیای آمریكا كه ده ها كشته و خسارات مالی فراوانی بر جای گذاشت، با مردم آمریكا و خانواده های مصیبت زده ابراز همدردی كرد.
به گزارش ایرنا، سرعت آتش سوزی كالیفرنیا به اندازه ای است كه در هر ثانیه به اندازه یك زمین فوتبال از جنگل در آتش می سوزد و آمریكا نمی تواند هیچ كاری برای مهار آتش انجام دهد.
آتش سوزی گسترده در كالیفرنیا تاكنون 59 كشته برجای گذاشته و موجب تخلیه نزدیك به 60 هزار نفر از ساكنان این ایالت آمریكا شده است.
شدت آتش سوزی ها به اندازه ای بود كه شهر 'پارادایز' (Paradise) واقع در بخش 'بوت' (butte) در شمال ایالت كالیفرنیا در مدت هشت ساعت از بین رفت.
بنا بر گزارش ها، بیشترین تلفات مربوط به كانون آتش سوزی موسوم به 'كمپ فایر' (Camp Fire) در نواحی شمالی ایالت كالیفرنیا قرار دارد.
هم اكنون سه كانون آتش سوزی موسوم به كمپ فایر در 'وولزی فایر' ( Woolsey Fire) و 'هیل فایر' (The Hill Fire) قرار دارد كه پهنه ای حدود 214هزار و 531 جریب برابر با 86 هزار و 817 هكتار را در برگرفته است.
آتش سوزی در نواحی 'ساكرامنتو' و 'ردینگ' (Redding) در شمال ایالت كالیفرنیا موجب آوراگی نزدیك به 54 هزار نفر از ساكنان این نواحی و از میان رفتن هفت هزار ساختمان مسكونی و تجاری شده است.
همچنین بنا بر گزارش ها، در كانون آتش سوزی وولزی فایر كه دو شهرستان 'لس آنجلس' و 'ونچورا' را در بر می گیرد 57 هزار واحد مسكونی و تجاری با خطر مواجه بوده و تاكنون 435 سازه ساختمانی بر اثر آتش سوزی از بین رفته است.
آتش سوزی های اخیر از هشتم نوامبر برابر با پنجشنبه 17 آبان ماه در این بخش از آمریكا آغاز شد و سی ان ان وزش بادهای خشك را عامل شدت یافتن این آتش سوزی ها عنوان كرده بود.
شبد**1953**1379