۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83066472
T T
۰ نفر
نايب رئيس زنان فدراسيون واليبال: اجازه بي نظمي نمي دهيم

تهران - ايرنا - «صديقه كعبي زاده» نايب رئيس زنان فدراسيون واليبال گفت: امسال به تيم هاي ليگ برتري اجازه انصراف و بي نظمي نمي دهيم.

به گزارش ايرنا، سوپر ليگ واليبال زنان سال جاري در حالي از 24 آبان آغاز مي شود كه هشت تيم در جلسه قرعه كشي شركت كرده اند. حضور اين تعداد تيم در مسابقات خبر خوبي است اما بي نظمي هاي دوره هاي گذشته باعث شده تا اهالي واليبال باز هم نگران باشند.
ليگ برتر واليبال زنان، سال گذشته را با آشفتگي فراوان گذراند. در ابتداي فصل 9 تيم براي شركت در رقابت ها اعلام آمادگي كردند كه حضور 6 تيم تازه وارد، مي توانست اتفاق خوبي باشد اما خيلي زود همه معادلات به هم ريخت.
پيش از اينكه ليگ آغاز شود رايكا يكي از نمايندگان تهران از حضور در مسابقات انصراف داد. بعد از گذشت تنها يك هفته از مسابقات، كن ديگر نماينده پايتخت هم رفت تا تعداد تيم هاي حاضر در مسابقات به عدد هفت برسد. پس از آن تيم «بهنمير» مازندران با مشكلات مالي جدي روبرو شد و نتوانست در چند بازي به ميدان برود و بازيكنان و كادر فني از اوضاع شكايت داشتند. اگرچه بهنمير در ليگ ماند اما عقب ماندن از تمرينات باعث شد تا چند بازيكن موثر از جمله شبنم عليخاني پاسور ملي پوش خود را از دست بدهد و از كورس قهرماني جا بماند. همچنين تيم آبنوس ديگر نماينده تهران، بدون هيچ قرارداد و پرداخت حقوقي به بازيكنان، ليگ را به پايان رساند. بي نظمي اين تيم ها باعث به هم ريختن جدول مسابقات هم شد.
حالا و در سال جديد، فدراسيون واليبال قول مقابله با اين مشكلات را داده است. كعبي زاده در اين باره گفت: چند هفته پيش جلسه همفكري با اهالي واليبال كه درگير ليگ زنان هستند برگزار كرديم. فارغ از اعلام آمادگي باشگاه ها و برگزاري جلسه قرعه كشي، در اين جلسه درباره مشكلات سال هاي گذشته و آسيب شناسي آن حرف زديم و اينكه چه كنيم تا در ليگ امسال شاهد تكرار مشكلات قبلي نباشيم.
وي ادامه داد: يكي از اين مشكلات، انصراف تيم ها در ميانه راه به خاطر مشكلات مالي است. مشكلات اقتصادي در جامعه بحران روشني است و باشگاهي كه براي تيم داري ورود مي كند به اين مسائل آگاه است. فدراسيون امسال ديگر به تيم ها اجازه نمي دهد كه هر وقت خواستند زمان مسابقات را عوض كنند يا از ادامه حضور در ليگ انصراف دهند. باشگاه ها ضمانت نامه حضور مي دهند و بايد به آن وفادار باشند. ضمن اينكه فدراسيون هم سعي مي كند تا تعامل بيشتري با باشگاه ها داشته باشد كه با كمترين اختلال ممكن ليگ را پيش ببريم.
كعبي زاده با اشاره به تعيين حد نصاب براي قرارداد بازيكنان با باشگاه ها عنوان كرد: از ديگر اقدامات فدراسيون براي تقسيم بهتر بازيكنان در تيم ها و به دنبال آن داشتن مسابقاتي جذاب تر، تعيين حد نصاب براي قرارداد با بازيكنان است. به اين شكل كه باشگاه ها موظف شدند تا حد نصاب قرارداد 20 تا 35 ميليوني با بازيكنان ببندند و جزئيات قراردادها را هم به فدراسيون بدهند. البته باشگاه ها اين اختيار را هم دارند كه در قراردادهاي داخلي خودشان با بازيكنان، پاداش هايي را لحاظ كنند.
امسال همچنين قرار است تمام مسابقات در يك روز و ساعت مشخص و ثابت برگزار شود. نايب رئيس زنان فدراسيون واليبال در اين باره گفت: در دوره هاي گذشته ساعت مسابقات بارها تغيير مي كرد و بازي هاي يك هفته در روزها و ساعت هاي متفاوتي برگزار مي شد اما امسال اينطور نخواهد بود. برنامه ريزي ها به اين شكل است كه هر هفته، تمام بازي ها ساعت 15 روز پنج شنبه برگزار مي شود. حتي شهرهايي مثل اصفهان كه 2 نماينده دارند هم قرار است 2 سالن استاندارد معرفي كنند تا در يك ساعت بازي هايشان برگزار شود. البته در صورت بدي هوا و يا مشكلات پرواز امكان تغيير ساعت مسابقه به تيم ها داده مي شود.
پيكان تهران، ذوب آهن اصفهان، نامي نو اصفهان، شهرداري مشهد، شهرداري سمنان، نشاط مُهر فارس، اميد ايران و توپكا بابلسر هشت تيمي هستند كه در جلسه قرعه كشي ليگ برتر واليبال زنان سال 97 حضور داشتند.
يكم تا چهارم آبان فرصت باشگاه ها براي ثبت نام در سايت فدراسيون و ارائه تمام مدارك است. بايد ديد آيا در همين ابتداي كار تيم ها در زمان مقرر ثبت نام مي كنند يا همچون دوره گذشته با يك خداحافظي، به سوي آغاز فصل خواهيم رفت.
ورزشي ** 2024**1597
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش