۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83056282
T T
۰ نفر
پایان ساخت سازه های منطقه یك آزادراه تهران-شمال تا پایان سال

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت همه سازه های منطقه یك آزادراه تهران- شمال امسال به طول 32 كیلومتر تا آخر امسال به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، خیرالله خادمی ظهر شنبه در حاشیه آیینی به مناسبت پایان عملیات حفاری تونل شرقی البرز به طول 6 هزار و 400 متر در منطقه 2 آزاده راه تهران- شمال افزود: تلاش ما این است كه تكمیل منطقه 2 آزادراه تهران- شمال نیز تا سال 1400 به پایان برسد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور ادامه داد: پیش از این بزرگ ترین تونل ایران در منطقه امامزاده هاشم گیلان به طول سه هزار و 300 متر قرار داشت اما امروز بازگشایی قسمت شرقی تونل البرز را به عنوان بزرگ ترین تونل كشور شاهدیم.

** تحریم مانع ادامه طرح نیست
خادمی اضافه كرد: برای تسریع در حفاری قسمت غربی این تونل قرار بود یك دستگاه حفاری تونل پیشرفته وارد كشور شود اما به علت مشكلات تحریم مقرر شده است این دستگاه از یك كشور دیگر خریداری شود.
وی بیان كرد: اگر این دستگاه وارد كشور نشود حفاری خود را به روش سنتی انجام می دهیم اما اگر بتوانیم این دستگاه را وارد كنیم تونل های منطقه 2 آزادراه تهران- شمال در چهار سال به پایان خواهد رسید اما اگر به روش سنتی باشد 1.5 سال بیشتر طول می كشد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور تصریح كرد: این تونل می تواند قسمت جنوبی البرز را به بخش شمالی آن ارتباط دهد و با اتصال این 2 قسمت رانندگان در این مسیر براحتی می توانند در قسمت شمالی آن وارد استان مازندران شوند.
به گفته وی، با تكمیل این تونل همه پیچ ها و شیب های این مسیر حذف می شود.
خادمی یادآوری كرد: لاینینگ (پوشش كانال ها) در این تونل همزمان با حفاری آن انجام شده است و اكنون یك هزار و 500 متر از لاینینگ باقی مانده است كه سعی می كنیم تا آخر سال به پایان برسد.

** رعایت استانداردهای اروپایی
معاون ساخت و توسعه بنیاد مستضعفان نیز در این آیین گفت: در این پروژه بزرگ مهندسی كشور 6 هزار و 400 متر تونل برای رفت و به همین اندازه برای برگشت در این منطقه ساخته می شود و 6 هزار و 400 متر تونل دیگر برای دسترسی های اضطراری در این مسیر پیش بینی شده است.
منوچهر خواجه دلویی افزود: با توجه به اینكه طول این تونل بسیار طولانی است هر 600 متر یك مكان برای تردد افراد و هر 500 متر برای تردد خودرو در مواقع اضطراری وجود دراد كه همه آنها مطابق با استانداردهای بین المللی و اروپایی ساخته شده است.
وی ادامه داد: منطقه یك آزادراه تهران- شمال مسیر تهران به مازندران را 60 كیلومتر و تونل البرز نیز در منطقه 2 این مسیر را 6 كیلومتر كوتاه می كند و بسیاری از ارتفاعات جاده كندوان و شیب های آن نیز از این مسیر حذف می شود.
معاون ساخت و توسعه بنیاد مستضعفان یادآوری كرد: شركت آزادراه تهران- شمال برای استفاده از آخرین فناوری های ساخت تونل از مشاوران ایتالیایی استفاده كرده است تا این پروژه مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته شود.
به گزارش ایرنا، خادمی پنجم شهریورماه گفت: با تلاش پیمانكاران ایرانی پیشرفت فیزیكی قطعه اول آزاد راه تهران- شمال به بیش از 91.5 درصد رسیده است و تلاش شركت آزادراه تهران- شمال این است كه قطعه اول این آزادراه تا پایان سال زیر بار ترافیك برود.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور یادآوری كرد از سال 1375 تا 1391 پیشرفت فیزیكی این قطعه كمتر از 30 درصد بود.

اقتصام*1108*3061*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد