۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۰۰
کد خبر: 83038592
T T
۰ نفر
تلاش برای از بین بردن برجام هرگز اقدام عاقلانه ای نبوده است

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان گفت: تلاش برای از بین بردن دستاوردهای دیپلماسی جهان نظیر توافقنامه برجام ، هرگز اقدام عاقلانه ای نبوده است.

به گزارش ایرنا؛ «محمد فیصل» روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران در خصوص اهمیت برجام و پیامدهای خروج آمریكا از این توافق، گفت: هر نوع اقدام برای تضعیف برجام، جایگاه گفت و گوهای دیپلماتیك بین المللی برای رفع موضوعات مورد مناقشه در جهان را تضعیف می كند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان با بیان نقش برجام در تامین امنیت و ثبات در جهان گفت:برجام الگویی مناسب برای رفع اختلافات پیچیده با استفاده از اهرم دیپلماسی است.
اخیرا دولت پاكستان از همه طرف های توافق نامه برجام خواست برای پایداری صلح جهانی به این توافقنامه هسته ای احترام بگذارند و در راستای تقویت آن گام بردارند.
توافقنامه بین المللی برجام، سال 2015 میلادی بین جمهوری اسلامی ایران و قدرتهای جهانی موسوم به كشورهای 1+5 پس از دو سال گفت و گوهای مستمر و پیچیده امضاء شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در ماه می به بهانه های واهی و بدون اهمیت دادن به واكنش های جهانی از این توافقنامه خارج شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاكستان در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، همچنین از ادامه گفت و گوها بین مقامات پاكستان و افغانستان خبر داد و گفت : دومین نشست گفت و گوهای اسلام آباد و كابل موسوم به طرح اقدام پاكستان و افغانستان برای صلح و همبستگی، ماه اكتبر در اسلام آباد برگزار می شود.
فیصل گفت: در مكانیسم جدید گفت و گوها بین مقامات بلند پایه پاكستان و افغانستان، پنج كمیته فعالیت می كنند كه هدف از آن گسترش روابط دو جانبه و رفع سوء تفاهم ها بین دو كشور است.
آساق**6125**3404

سرخط اخبار جهان