۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83006002
T T
۰ نفر
پلاكارد قم نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است

تهران - ایرنا - یك حقوقدان و وكیل دادگستری معتقد است بر اساس قانون بخش اول نوشته ای با مضمون تهدید آمیز علیه رئیس‌جمهوری انتشار كذب و بخش دوم آن تهدید محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «نعمت احمدی» درباره مضمون تهدید آمیز و خلاف عرف پلاكاردی در قم كه اشاره مستقیم به فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد، گفت: متاسفانه من وقتی این پلاكارد را دیدم داغم تازه شد. دامن زدن به شایعات آن هم از ناحیه طلاب حوزه قم كه در بخشی از جامعه دارای مرجعیت هستند، در ذهن مردم این ابهام وجود دارد كه در استخرسعدآباد اتفاق خاصی افتاده است كه متعاقب آن آیت الله هاشمی سكته و فوت كرده اند. این نوشته یعنی ما می دانیم چنین اتفاقی عمدی بوده و علت آن هم تساهل و تسامح و اهل گفتگو و مذاكره بودن آیت الله هاشمی است، اكنون هم آقای روحانی یا هركس دیگر چنین رویه ای داشته باشد با او هم برخورد خواهیم كرد.

این حقوقدان تاكید كرد: این اتهام بسیارسنگین و سختی است و من تعجب می كنم چرا تاكنون دادستان قم و دادگاه ویژه روحانیت قم به این موضوع ورود پیدا نكرده است. وقتی چنین ابهام و موضوعی كه به صورت شایعه در اذهان جامعه وجود دارد از یك تریبون رسمی اعلام می شود و دادستانی هم ساكت می ماند، تعجب آور است. این نوشته نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است و متعاقب آن تهدید مقام اجرایی كشور.

طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم روز پنج‌شنبه نسبت به شرایط اقتصادی كشور و عملكرد دولت تجمعی اعتراض آمیز برگزار كردند. وجود یك پلاكارد با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهوری، توجه بسیاری به خود جلب كرد و واكنش هایی به همراه داشت.

‌سیام**9402**1553
۰ نفر