۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82948088
T T
۰ نفر

پاپ از سیاست مهاجرتی ترامپ انتقاد كرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 82948088
پاپ از سیاست مهاجرتی ترامپ انتقاد كرد

تهران - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر كاتولیك های جهان از سیاست دولت آمریكا در زمینه جدا كردن خانواده های مهاجر در مرز مكزیك انتقاد كرد و گفت كه پوپولیسم، پاسخ مشكلات مهاجرتی جهان نیست.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، پاپ در گفت وگو با خبرگزاری رویترز از بیانیه های اخیر اسقف های كاتولیك آمریكا كه جدا كردن كودكان از والدین شان را مغایر با ارزش های مذهب كاتولیك و غیراخلاقی خوانده اند، حمایت كرد و افزود: پوپولیسم، راهكار نیست.
پاپ توضیح داد: پوپولیست ها سبب روان پریشی در مورد مساله مهاجرت می شوند، حتی با وجودی كه جوامع رو به پیری همچون اروپا به لحاظ جمعیتی رو به افول است و به مهاجران بیشتری نیاز دارد.
وی یادآور شد كه اروپا بدون مهاجرت، خلوت خواهد شد.
سخنان پاپ فشارها بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا به دلیل اعمال سیاست مهاجرتی در این كشور را افزایش می دهد.
سیاست مهاجرتی ترامپ موسوم به «تحمل صفر»، جدایی كودكان از خانواده های شان را در مرز جنوبی آمریكا رقم زده است.
ترامپ از سیاست مهاجرتی خود به شدت دفاع كرده و دمكرات ها را مقصر جدا كردن خانواده ها در مرز مكزیك، دانسته است.
سخت گیری های آمریكا در مورد مهاجران با موضع جدید سیاسی در غرب اروپا در مورد پناهجویان توام شده است. بسیاری از مهاجران و آوارگان از درگیری ها در خاورمیانه و آفریقا گریخته و روانه اروپا شده اند.
مساله مهاجرت به موضوعی جنجال برانگیز در اروپا و آمریكا بدل شده است. دولت پوپولیست ایتالیا اجازه پهلوگیری كشتی های غیر دولتی و ناجی پناهجویان، در بنادر این كشور را نداده است. یكی از این كشتی ها اوایل هفته جاری، مجبور شد بیش از 600 مهاجر را در اسپانیا پیاده كند.
وزیر كشور ایتالیا پیشتر از پاپ انتقاد كرده و گفته بود كه اگر وی برای مهاجران خیلی نگران است، آنها را در واتیكان جای دهد.
در همین حال، پاپ گفت: معتقدم كه نمی توان مانع ورود افراد شد. باید پذیرای آنها بود و به آنها كمك كرد. برخی دولت ها در مورد این مساله كار می كنند و این افراد باید به بهترین نحو ممكن اسكان یابند، اما ایجاد روان پریشی، راه چاره نیست. وی افزود: آنچه مشكلات را حل می كند، پذیرس، بررسی و مصلحت اندیشی است.
پاپ همچنین از بابت تصمیم سال گذشته ترامپ مبنی بر اعمال محدودیت های جدیدی در زمینه مسافرت به آمریكا و روابط تجاری با كوبا ابراز تاسف كرد و ادامه داد: خروج آمریكا از توافق آب و هوایی پاریس، سبب رنجش خاطر وی شده، زیرا آینده بشریت با این تصمیم به خطر افتاده است.
وی در عین حال ابراز امیدواری كرد كه ترامپ در مورد این تصمیم تجدیدنظر كند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریكا به دلیل جدا كردن كودكان مهاجر از والدینشان در مرز آمریكا - مكزیك، در معرض انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.
انتشار ویدیوهایی از كودكان بازداشت شده و حبش شان در قفس و پخش یك نوار صوتی از صدای ناله و زاری كودكان، خشم شدیدی را در داخل و خارج آمریكا رقم زده است. اما ترامپ تلاش كرده جدایی خانواده ها و پایان این روند را دستمایه ای برای تصویب طرحی قانونی در مورد مهاجران كند، امری كه دمكرات ها را بر آن داشته است تا وی را به استفاده از كودكان به عنوان گروگان متهم كنند.
مساله جدا كردن كودكان از والدینشان كه مورد انتقاد دمكرات ها، برخی جمهوریخواهان، بخش درمانی، فعالان مدافع حقوق بشر و كشیشان قرار گرفته است، پس از اعلام سیاست تحمل صفر آغاز شد، سیاستی كه به موجب آن، همه افرادی كه به طور غیرقانونی وارد آمریكا می شوند، با اتهام جنایی رو به رو هستند.
شبد**اروپام**9109**1010

سرخط اخبار جهان