۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82947640
T T
۰ نفر

ارتش سوريه بخش وسيعي از حمص را از چنگ داعش آزاد كرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82947640
ارتش سوريه بخش وسيعي از حمص را از چنگ داعش آزاد كرد

دمشق- ايرنا- ارتش سوريه به همراه نيروهاي همپيمان خود امروز (چهارشنبه) با انجام عمليات نظامي مساحت وسيعي از حومه شرقي شهر حمص را از چنگ گروه تروريستي داعش آزاد كرد.

به گزارش ايرنا، واحد رسانه اي مركزي جنگ در سوريه اعلام كرد كه ارتش اين كشور توانست امنيت منطقه امتداد يافته ميان دو ايستگاه دوم و سوم تا حميمه و سد الوعر ميان مرزهاي سوريه و عراق را تامين كند.
براساس اين گزارش، ارتش سوريه در جبهه اي به طول 45 كيلومتر و عمق 60 كيلومتر تا آخرين نقطه حومه شرقي استان حمص پيشروي كرد.
اين پيشروي به دنبال تسلط يافتن ارتش سوريه بر چهار نقطه راهبردي بئر عطشان، آبار الورك، وادي اللويزة و تل شديد و به دنبال حملات متوالي داعش به مواضع ارتش اين كشور در حومه شهر البوكمال و صحراي الميادين تا حومه شرقي حمص به ويژه شهر السخنه انجام گرفت كه در ماه گذشته شاهد درگيري هاي شديدي ميان دو طرف بود.
نقاط ياد شده علاوه بر قرار داشتن ميان منطقه حميمه و سد الوعر حائز اهميت هستند زيرا از نظر جغرافيايي نزديك به يكديگر قرار دارند و همين امر به ارتش سوريه كمك كرد تا از آن به عنوان خط مقدم دفاع در صحراي سوريه استفاده كند.
نيروهاي ارتش سوريه در اوايل ماه گذشته ميلادي عمليات نظامي خود را براي پايان دادن به نفوذ تشكيلات گروه تروريستي داعش در صحراي ديرالزور آغاز كرد.
ارتش سوريه هم اينك علاوه بر مناطق الفيضه و فيضه بن موينع و الطماح تا جنوب غرب ديرالزور در مساحت تقريبا 80 كيلومتر و در مجموع بر مساحت بيش از هزار كيلومتر مربع در اين منطقه تسلط يافته است.
محورهاي حمله ارتش سوريه هم اينك در گذرگاه هاي منتهي به شهر الميادين تمركز يافته و اين نيروها در مسافت 60 كيلومتر در عمق صحرا پيشروي كردند.
داعش در ماه آوريل گذشته بر اطراف شهر السخنه در حومه استان حمص تسلط يافت اما نتوانست مواضع خود را در آن جا تثبيت كند.
گروه تروريستي داعش هم اينك منطقه ناچيزي در صحراي ديرالزور و مناطق واقع در حومه شهر البوكمال و مرزهاي سوريه و عراق را در اختيار دارد.
خاورم ** 1487 **8005*1049

سرخط اخبار جهان