۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82933955
T T
۰ نفر
امير عشيره زبيد عراق از مواضع شرافتمندانه ايران قدرداني كرد

كربلا - ايرنا - شيوخ بزرگ كربلا (بني حسن ، كعبي، سمرسد، كنانه ، طفيل و ...) و امير عشيره زبيد عراق با برگزاري مراسمي در شهر مقدس كربلا مواضع شرافتمندانه ايران در مورد عراق را ستودند.

به گزارش ايرنا در اين مراسم كه شنبه شب و با حضور ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران و اعضاي نمايندگي ايران در كربلا برگزار شد ،' ثائر عبدالواحد مطلك' امير عشيره زبيد عراق در سخناني گفت: اساس پيروزي هاي ملت عراق را رهنمودهاي مقام مرجعيت نجف و مواضع دولت ايران در حمايت از ملت عراق مي دانيم.
يكي ديگر از سران عشاير هم گفت ما و ملت ايران يك ملت واحد هستيم و ريشه هاي اعتقادي و تاريخي مشتركي داريم و ملت عراق بابت كمك هاي ايران در مبارزه با داعش، شكرگزار ايران است.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران نيز طي سخناني با تبريك تولد امام حسن مجتبي (ع) و بزرگداشت ليالي قدر، پيروزي هاي ملت عراق را تبريك و براي نمايندگان منتخب در خدمت به عراق آرزوي موفقيت كرد.
حسينيان با اشاره به توطئه هاي دشمنان عراق در ايجاد تفرقه ميان ملت عراق و ايران گفت : ايران در راستاي كمك به بازسازي عراق در تمام زمينه ها آماده است.
وي افزود : وحدت مردم عراق و تبعيت از مرجعيت دليل پيروزي و عامل اصلي استمرار پيروزي هاي اين ملت است.
گفتني است كه عشيره زبيد از عشاير بزرگ و موثر در جنوب عراق است.
جمهوري اسلامي ايران به دنبال هجوم عناصر تروريستي داعش به برخي مناطق غربي عراق و اشغال شهرهايي چون موصل و به دنبال درخواست دولت قانوني اين كشور با اعزام مشاوران نظامي و ارايه مشورت هاي مورد لازم به نيروهاي نظامي و امنيتي عراق زمينه بيرون راندن آنان را از خاك اين كشور فراهم كرد.
اكنون نيروهاي عراقي به دنبال پيروزي هاي كسب شده و بيرون راندن عناصر داعش مشغول پاكسازي مناطق آزاد شده از وجود عناصر مخفي و باقيمانده داعش و ديگر گروه هاي تروريست هستند.
خاورم*2*380*1436*