۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 82900840
T T
۰ نفر
آلمان خواستار گسترش روابط اقتصادی با ایران است

تهران-ایرنا- مدیر بخش خدمات مالی شركت «كی. پی. ام. جی» آلمان گفت: آلمان خواهان گسترش روابط اقتصادی با ایران است، در عین حال شركت های آلمانی باید تابع مقررات باشند.

«اولریخ فون زانتیر» كه برای شركت در همایش تجاری و بانكی ایران-اروپا در تهران به سر می برد، روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اكنون سه بانك آلمانی با ایران كار می كنند.
وی تاكید كرد كه آلمان به دلیل پتانسیل های فراوان ایران، خواهان گسترش روابط و سرمایه گذاری در این كشور است؛ با این حال شركت های آلمانی باید تابع مقررات باشند.

** كارایی برجام به خروج آمریكا و چگونگی آن بستگی دارد
این مدیر آلمانی در پاسخ به اینكه آیا با خروج آمریكا از برجام، این توافق بین المللی كارایی خود را از دست می دهد، گفت: كارایی برجام به 2 چیز بستگی دارد، نخست اینكه آیا آمریكا از برجام خارج می شود و دوم این خروج چگونه انجام می شود؛ اما اكنون هیچ چیز مشخص نیست.
فون زانتیر همچنین در پاسخ به اینكه آیا در صورت خروج آمریكا از برجام، تامین مالی پروژه های ایران غیرممكن می شود، افزود: این مساله نیز به آنچه اتفاق می افتد بستگی دارد، اگر خروج آمریكا از برجام به گونه ای باشد كه ایران را به وضعیت پیش از سال 2016 برگرداند كه با سیستم بانكداری جهانی ارتباطی نداشت، در این صورت وضع دشوار می شود.
وی تاكید كرد: تغییراتی در راه است اما اكنون در مورد آن چیزی نمی دانیم.
مدیر ارشد شركت یاد شده كه از شركت های برتر جهان در زمینه ممیزی، مالیات و مشاوره مالی است، تصریح كرد: اروپایی ها در تلاش اند از طریق مذاكره با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریكا را متقاعد به حفظ برجام كنند؛ رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان به تازگی در واشنگتن بودند و تاكنون راه حل های خلاقانه متعددی ارایه شده اما در نهایت به ایران بستگی دارد كه مایل است امتیازات مورد نظر آمریكا را بدهد یا نه.
فون زانتیر همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا در صورت بازگشت تحریم های آمریكا علیه ایران، قراردادهایی كه تاكنون تهران با كشورهای اتحادیه اروپا داشته است به خطر می افتند، گفت: بستگی به مفاد هر یك از قراردادها دارد؛ اما به طور كلی اگر بر اساس قوانین، شركت ها نتوانند به همكاری خود با ایران ادامه دهند از این كشور خارج می شوند.
همایش تجاری بانكی ایران-اروپا روزهای دیروز و امروز(هشتم و نهم اردیبهشت) در تهران برگزار شد.
اقتصام**1063**6075
۰ نفر