۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴
کد خبر: 82862547
T T
۰ نفر
اجساد 10 تن از جان باختگان سانحه سقوط هواپيما به تركيه منتقل شد

آنكارا- ايرنا- اجساد 10 تن از جان باختگان هواپيماي جت شخصي متعلق به شركت باشاران تركيه كه روز يكشنبه گذشته در شهركُرد سقوط كرده بود، به تركيه منتقل و به خانواده آنها تحويل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، بنا به اعلام رسانه هاي ايران و شبكه ان.تي.وي تركيه، هنوز بررسي تشخيص هويت 'بريل گبش' كمك خلبان اين هواپيما از سوي پزشكي قانوني ايران ادامه دارد.
اجساد اين جان باختگان با يك هواپيماي نظامي ابتدا به دياربكر و از آنجا نيز به استانبول انتقال داده شد.
مينا باشاران، صنم آكاي، جاسمين باروح سيلوني، بورجو گوندوغان اورفالي، ليانا هانانل، عايشه آند، آصلي گل ايزميرلي، زينب جوشكون، ملكه قوّت' و ِادا اوسلو 10 جانباخته حادثه سقوط هواپيما در ايران هستند كه اجساد آنها پس از تشخيص هويت از سوي سازمان پزشك قانوني ايران به تركيه تحويل داده شده است.
جسد بريل گبش كمك خلبان اين هواپيما پس از تشخيص هويت از سوي پزشك قانوني به تركيه تحويل خواهد شد.
محمد ابراهيم طاهريان سفير ايران در تركيه با صدور پيامي با اشاره به سرعت عمل و تلاش انجام يافته از سوي استاندار، مسئولان و عوامل جستجو و امداد حادثه ناگوار سقوط يك فروند جت خصوصي تركيه در ايران، از اقبال عباسي استاندار چهار محال و بختياري قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا، روزنامه حريت تركيه دو روز پيش به نقل از وزارت حمل و نقل، دريانوردي و ارتباطات اين كشور اعلام كرد كه هواپيماي جت شخصي ترك پس از اعلام 'نقص فني' در ايران، سقوط كرده است.
اين رسانه اعلام كرد كه خلبان هواپيما مدت كمي پس از پرواز درخواست كاهش ارتفاع و فرود داده و در ادامه در خاك ايران در ارتفاع 12 هزار متري در حال پرواز بوده و آخرين بار درخواست افزايش ارتفاع تا 12 هزار و 300 متر را داده است.
بنا به اعلام اين رسانه، لحظاتي پس از اين درخواست، تماس با هواپيما قطع شده و در ساعت 17.40 به وقت تركيه(18.10) هواپيما در اطراف شهر كرد در استان چهارمحال و بختياري سقوط كرده است.
در اين هواپيماي جت شخصي چنلنجر 604 بمبارديه سي 60 متعلق به هولدينگ باشاران كه عصر روز يكشنبه در مسير شارجه ـ استانبول تركيه با 11 سرنشين در حال پرواز بوده، علاوه بر ملكه قوّت خلبان و بريل گبش كمك خلبان و اِدا اوسلو خدمه پرواز مينا باشاران دختر حسين باشاران از سرمايه داران مشهور تركيه به همراه هفت تن از دوستانش حضور داشته كه در كوه دورك اناري در ارتفاعات بالادست آبشار دره عشق در شهرستان كيار استان چهارمحال و بختياري سقوط كرد.
خلبان اين هواپيما كه از نخستين خلبانان زن خطوط هوايي تركيه محسوب مي شود، پس از اتمام خدمت رسمي، به استخدام هولدينگ باشاران در آمده بود و خلباني هواپيماي شخصي اين شركت را بر عهده داشت.
بريل گبش كمك خلبان اين هواپيما نيز كه جسد وي تاكنون شناسايي نشده، دانش آموخته مركز آموزش خلباني بوده و مدتي به استخدام سازمان هواپيمايي تركيه در آمده بود، بنا به اعلام رسانه هاي تركيه به اتهام ارتباط با گروه گولن از شغل سابق خود كنار گذاشته شده و به عنوان كمك خلبان در هولدينگ باشاران مشغول به كار شده بود.
خاورم/1905