۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82860887
T T
۰ نفر

درخواست غرامت يك شهروند مغربي از انگليس و اسپانيا

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82860887
درخواست غرامت يك شهروند مغربي از انگليس و اسپانيا

تهران - ايرنا – يك شهروند مغربي كه به اتهام مشاركت در حادثه 11 سپتامبر 2011 ، بدون هيچ دليل ومدركي، توسط انگليس واسپانيا بازداشت و پنج سال زنداني شده بود، از اين دو كشور درخواست غرامت كرد.

خبرگزاري اسپوتنيك روز سه شنبه به نقل از روزنامه گاردين گزارش داد: مقامات انگليسي فريد الهلالي را بنا بر حكم بازداشتي كه به اتهام عضويت در گروه تروريستي القاعده توسط اسپانيا براي وي صادر شده بود دستگير كردند.
پرونده الهلالي تا سال 2012 كه دادگاه ملي اسپانيا وي را به دليل نداشتن مدركي دال بر پيوستن به گروه القاعده تبرئه كرد، مورد رسيدگي قرار نگرفته بود.
به نوشته گاردين، الهلالي بعد از گذراندن يك هزار و 711 روز حبس از زندان آزاد شد. وي چهار سال در انگليس و يك سال در اسپانيا زنداني بود.
اين تبعه 49 ساله مغرب گفت: انگليس و اسپانيا با آن كه مي دانستند هيچ مدركي ندارند ، من را به كشتن نزديك به 3 هزار آمريكايي متهم كردند، به همين دليل از اين دو كشور شكايت و درخواست غرامت دارم.
وي علاوه بر اين كه در اسپانيا از حق اشتغال وهر گونه امتيازي محروم بود، هر روز بايد با حضور خود را در مركز پليس ثبت مي كرد.
برپايه اين گزارش، الهلالي كه اكنون در شهر بارسلون با همسرش زندگي مي كند گفت كه زندگي اش نابود شده است و اگر اسپانيا با پرداخت 1.8 ميليون يورو غرامت به وي موافقت نكند، به دادگاه اروپايي حقوق بشر شكايت خواهد كرد.
حملات ۱۱ سپتامبر در سال 2001 ميلادي در خاك آمريكا به وقوع پيوست ، اعضاي القاعده با استفاده از 4 هواپيماي تجاري - مسافربري به برج هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني در شهر نيويورك و پنتاگون حمله كردند.
در اين حادثه تمامي سرنشينان هواپيماها و شماري از افراد حاضر در برج هاي دوقلو كشته شدند.
خاورم**1408** 1049