۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82839036
T T
۰ نفر
جودوكاران بايد با قوانين جديد بين المللي آشنا شوند

بجنورد- ايرنا- داور بين المللي جودو گفت: تغييراتي از سوي فدراسيون جهاني جودو در قوانين اين رشته ورزشي از اول ژانويه 2018 اجرايي شده كه همه داوران، مربيان و جودوكاران بايد به آن آگاهي داشته تا در مسابقات با مشكل روبه رو نشوند.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي، محمدرضا مينوكده در همايش جودو كه به منظور آشنايي داوران، مربيان و جودوكاران استان با تغييرات ايجاد شده در قوانين جودو در بجنورد برگزار شد، اظهار كرد: اين تغيير آخرين تغييراتي است كه از سوي فدراسيون جهاني اعمال‌شده و المپيك 2020 نيز با توجه به همين قوانين اجرا خواهد شد.
وي علل ايجاد تغييرات در قوانين جودو را تحرك بيشتر جودوكاران حين مسابقه، جذابيت بالاتر، جذب تماشاگران و اسپانسرهاي بيشتر عنوان كرد.
مينوكده همچنين توضيح داد: اين تغييرات در كل در سيستم مبارزه‌ها بوده است و هم در رابطه با اينكه ورزشكارها و خود مربيان موظف هستند يك سري موارد را رعايت كنند و همچنين در داوري، امتيازدهي و اخطارها تغييراتي به وجود آمده است.
اين داور بين‌المللي جودو در ادامه گفت: داورها و مربيان تصميم‌گيرنده نيستند و وقتي يك سري قوانين در فدراسيون جهاني دستخوش تغيير مي‌شود همه داوران، مربيان و ورزشكاران بايستي خود را با قوانين جديد وقف بدهند و بر قوانين گذشته پافشاري نكنند.
همايش داوري با توجه به تغييرات به وجود آمده در برخي قوانين داوري جودو از سوي فدراسيون جهاني و لزوم هماهنگي و بروز شدن داوران، مربيان و قهرمانان از سوي هيات جودو، جوجيتسو و كوراش خراسان شمالي با حضور حدود 40 شركت‌كننده در مدرسه جودو بجنورد با تدريس رئيس كميته داوران كوراش آسيا برگزار شد.
خراسان شمالي مهد كشتي باچوخه در كشور است كه فنون اين كشتي شباهت زيادي با ورزش جودو دارد.
6042

سرخط اخبار استان‌ها